Vad blir det för mat? (2019–2020)

Här kan vi slänga upp bilder på vår frukost, lunch, middag eller eftermiddagssnacks.

3 gillningar

Kanon! :+1:t2:

Blide kokkorv ikväll , ni får drömma om den ljuvliga bilden :heart_eyes:

2 gillningar

Hahaha

2 gillningar

Tufft att vara LCHF:are :wink:

Frukost: Bacon, äggröra, bea och lite gurka

4 gillningar

Fan va gott!

Ja det var en underbar frukost! Smaskens :wink:

Jag kör bara fläsket på lördagar och söndag, annars är det äggröra varje morgon. Nu är det fyra kycklingklubbor till lunch :joy:

2 gillningar

Dagens, frukost och lunch :tada::taco::burrito:image

2 gillningar

Underbart! Ja ägg är ju en stående vara. Blir mellan 8-12 ägg/dag. Blandat med lite olika protein (ja jag vet att det finns protein i ägg) men typ bacon, kyckling, lax mm. Brukar bli en del bladsallad med (dock inget som mättar i längden). Har dålig fantasi vad gäller brunch/middag så brukar för det mesta bli just ägg med eller utan tillbehör ;). Brukar oftast köra 18:6 fasta. Hur ser dina dagar ut?

Jag fattar inte hur du kan bli mätt på sådana pulvergrejer…

Svintufft första dagarna sen avtar det helt faktiskt, mycket vatten och sen påsar pulver om dagen räcker =)

1 gillning

Jag och min fru kör något som heter Mamma Fitness.
Då får man äta bra mat med lite fett och mycket protein.
Det skall ju vara någorlunda kul att äta och inte vara en pina att gå på diet.
Livet är för kort för det.

8-12 ägg per dag! :joy:

Beach 2019 :innocent:

1 gillning

Jag syndar på helgerna, då äter jag vad jag vill =) Funkar faktiskt rätt bra, har väl kört så här i ca en månad och nu har droppat 6 kilo än så länge.

2 gillningar

Vi kör också diet söndag-torsdag. Vi har båda en fallenhet för söta godsaker och helst på kvällarna. Håller ju inte i längden och det blir ju bättre med åldern. Det är mycket svårare att hålla vikten nu vid 46. :joy:

1 gillning

Ja minst! ;). Kan aldrig få för mkt ägg :wink:

När jag gick på itrim så levde jag på shejks i 6-8månader… det gick, tufft i början sen rullar det på bara. Gick ner ca 35-40kg på de första 2-3mån. Sen har jag lyckats hålla det sedan dess (3år sen) ;).

Jamen det är verkligen så, har kört en sådan resa förut och gick ned 20 pannor, men gick tyvärr upp det mesta när barnen kom. Men de senaste åren har jag lyckats hålla mig hyfsat i form och tycker det är rätt skönt att köra dessa shakedieter ibland, magen mår fantastiskt bra av det.

Och att komma in i ketos är ju rätt nice ibland också haha