Klass
Salsiccapasta har blivit riktig husmanskost här. Äter det nästan en gång i veckan. Brukar försöka få tag på sån med chili istället för fänkål dock. Med fördel bör man ha rejält med rödvin i pastasåsen.
Ja det är magiskt
Testade Meno Males färdiga pizzadeg idag. Var faktiskt överraskande bra trots simpel varmluftsugn. Blev parmaskinka, 50/59 med pecorino och parmesan, lite salami, färsk ruccola och lite färsk vitlök samt buffelmozzarella. Riktigt bra blev det
Den är bra! Kan tipsa om deglabbets ocksp om du har vägarna förbi någon dag! Ingen bild tagen på mästerverket?
Tyvärr, var för hungrig, blev dåligt med lurre idag
@Marcus_Attefors jag köpte två Meno Male degar, så har en kvar till på söndag eller nåt, ska försöka komma ihåg att ta ett foto då. Har ju ingen Ooni, men för att ha ett svennebanankök så kan man ju äta god pizza ändå
PS. Kan be ChatGPT lägga på en ananasskiva så att du inte blir så avundsjuk
Jag har provat några gånger, men förstår inte hypen runt
Hur fick du till svartkålschipsen? Svartkål och grönkål är klart underskattat om de är rätt tillagade.
Har aldrig ätit svartkål tror jag, är det liknande grönkål i smaken?
Ja, de är lika. Tror tillagningen är det viktiga.
Varmluft på 150 grader, men det var sambon . Dvs inte så hög temp. Har sabbat några batcher tidigare med för hög temp.
Ingen orkade idag så blir fryspizza. Älskar att alla i familjen vill ha pepperonipizza men alla har olika preferenser på vilken det ska vara
ICAs är en av mina och dotterns favoriter
Dottern kör den från ICA, jag är i mitten, brukar slänga på lite lök och jalapeños innan den går in i ugnen och till höger har vi frugan och grabben.
Attefors pizza