Vad blir det för mat?

Inte jag heller.

Men som det stod i artikeln har sjukfrånvaron på tio år fördubblats för de som är mellan 20 och 30 år och att de är sjuka dubbelt så ofta som sina äldre kollegor. Jag har aldrig noterat det skulle vara dubbelt så vanligt att de som är 30+ och jobbar på restaurang är märkbart snoriga eller att yngre personer på restaurang var snorigare för 10 år sedan.

Tycker att hela artikeln är skev. Ingenting om att anställningar inte är lika trygga som för 30–40 år sedan. Lojalitet belönas knappast på dagens arbetsmarknad.

Härligt med Sushi
Du får lära dottern att äta med pinnar :wink:

1 gillning

Haha japp vi försöker lite varje gång men hon blir bara uppgiven när allt går sönder i sojan varje gång men babysteps :ok_hand:

1 gillning

Hemma kan man ju fixa de med papper och gummiband. De borde ha sådana på restauranger med om jag inte minns fel

1 gillning

Lasagne. Med parmesan lagrad i 48 månader

9 gillningar

Det blev lite kyckling med ris och curry.

6 gillningar

Inga bilder tyvärr. Men otroligt god älggryta och blåbärsbaj hos goda vänner med mycket vanlijsås

2 gillningar

Ikväll ska vi göra semlor :heart_eyes:

Morteln börjar betala av sig :heart_eyes:

5 gillningar

Det är ju ändå onsdag.

8 gillningar

Ja det är ju lilla hingstafton :sunglasses: Tog själv en öl till falukorven.

1 gillning

Onsdagen fortsätter.

6 gillningar

Var förbi Grindstugan på väg mot Stockholm och det blev en kebabpizza som @bjorsi tipsat om tidigare. Den var mycket god. Tack för tipset.

6 gillningar

De kan sina grejer där :ok_hand:

1 gillning

Vad säger ni om Michelinsystemet. Värt att stanna vid, värt en omväg eller värt en egen resa?
Ping @bjorsi

Värt en omväg. Sveriges bästa kebabpizza.
Rakt över vägen ligger linne och lump, sjukt mycket danska teakmöbler från 60-talet. (Ytterligare en anledning att åka till Laxå).
Laxå är också nära Tiveden som har väldigt fin natur, kanske bra fiske?

1 gillning

Vi har faktiskt siktet inställt på en fiskehelg i området så kan mycket väl tänka mig att ta en liten omväg om ni säger så. :smiley:

1 gillning

Bra kebab och danska teakmöbler. Första gången jag känner för att åka till Laxå. :sweat_smile:

2 gillningar

Edit: Glömde skriva att det var en gudomlig lammlägg som verkligen föll isär :yum:

6 gillningar