Vad blir det för mat?

Här blir det pinsa med tryffelsalami och parmaskinka och buffelmozzarella idag. Hade tänkt skölja ner det med en öl, men vid närmare eftertanke får det nog bli Cola Zero idag. Blev lite för mycket av det goda igår.

1 gillning

Pinsa? Är det en grej eller är det felstavad Pizza?

Hipstermat i Stockholm..:innocent::sweat_smile:

3 gillningar

Pinsa är världens bästa grej om man inte har någon pizzaugn hemma.

1 gillning

Perfekt som förrätt med! Ungarna fick det på nyår med parmaskinka och ruccola. Det är så gött!

Gör en riktig sunkhaksrätt idag, den goa gamla plankan. Blir på överblivet oxfile och sedan blir det ett palsternacks- och potatismos. Sparris och bacon såklart och obligatoriska tomaten samt bea :heart:

6 gillningar

Det där har jag aldrig riktigt fattat när det kommer till plankstek, varför äter man varm tomat? Smaken försvinner när man värmer tomat, sedan blir den extremt varm och sladdrig. Brukar alltid lämna den.

Har du riktiga plankor att göra det på förresten? Köpte några för säkert 8-10 år sedan, de försvann när jag flyttade. Men rätt kul att göra på riktiga plankor ibland :blush:

1 gillning

Jag grillar alltid tomat på sommaren ger så mycket smak med rätt kryddor! Fick leta ett tag men hade plankor så klart :slight_smile:

Nu in i ugnen och köttet ska stekas :heart:

4 gillningar

Nu kan jag dö lycklig. Varför gör man inte detta oftare :heart_eyes:

9 gillningar

försvinner ? den blir ju helt annorlunda och starkare , med krydda såklart :smiling_face:

2 gillningar

Jakten på den perfekta tomaten är lika spännande som jakten på den perfekta oliven. En tomat kan bara hur tråkig som helst om mest föra tankarna till gammalt vatten med ett par droppar gammal saft i. Men en perfekt tomat, varm eller kall är som en förpackning av drömmar. Helt underbar faktiskt. Och gärna då varm till kött.

Men hur går jakten då kanske ni undrar. Ja, mycket svårt. Tomater till skillnad från Oliver stoltserade fram till nyss sällan med sort så det var svårt att veta vad för tomat man åt om man stötte på en perfekt. Nu ser jag att bättre affärer har börjat skriv mer om de tomater de säljer. Kanske blir 2025 året jakten fullbordas? :blush:

2 gillningar

Betar fortfarande av jul och nyårsrester så gjorde en laxpasta med sparris, spenat, tomat, vitlök, lite vin och citron till lunch idag blev himmelskt.

7 gillningar

Smörstekt hälleflundra med sås på creme fraiches, dill och citron :lemon:.
Ugnsrostad mandelpotatis till

4 gillningar

Gjorde dumplings för första gången. Uppläggning och form lämnar väl en del att önska men det blev riktigt gott. Kul att göra dem oxå!

6 gillningar

På Scandic Rubinen

5 gillningar

Apropå bacon!

På nyår hade vi lite tapas till förrätt blev bjuden på dadlar som var inlindade i bacon. Så otroligt gott.

2 gillningar

Ja det var ju också ett sätt att förstöra bacon. :joy: :joy:

2 gillningar

Ja det är sjukt gott!! :yum:

2 gillningar

Du gillar ju sötsaker och kött.

Du måste prova.

2 gillningar

Faktum är att jag gillar dadlar men har inte provat den kombon.

2 gillningar