Vad blir det för mat? (2023)

I dag blir det pulled vildsvin till middag. Luktar gudomligt redan i kokaren. 1 tim i tryckkokare istf 6 i ugnen.

10 gillningar

Tryckkokare är så jävla nice!

1 gillning

En liten punsch till ärtsoppan kan man väl få även om man arbetar :blush:

10 gillningar

Blev en entrecôte och lite halvfabrikatsgratäng, entrecôten blev bra men kan inte rekommendera Pekas laktosfria, originalet är så mycket bättre! :joy:
Så vi får göra omtag imorgon :nerd_face:

1 gillning

varför tog vi laktosfri?.... är det fruns påhitt?

För att jag är laktosintolerant, men går ju ta laktastabletter :slight_smile:

2 gillningar

Blev en helt underbar räkpasta idag. Fräste grovt hackat vitlök med chili samt chorizo. I med ett torrt vin och körsbärstomater samt lite skaldjursfond. Sen när den har fått puttra ett tag så åkte nästan färdigkokad pasta ned i såsen med räkor och rivet citronskal, ruccola och lite salt och peppar.

Ren och skär magi.

11 gillningar

Ser nästan mer ut som en Chorizopasta med räkor? :joy:
Men ja, korv är ju gott! :ok_hand: Bortsett från det gröna hade den där nog funkat för mig också, delade ditt recept till frun :nerd_face:

Ett berg av räkor under pastan med :ok_hand:Receptet var baserat på denna men körde mer vin, la till fond och chorizo.

3 gillningar

men duuuuu :heart_eyes: :heart_eyes:

Underbart, den sparas :slightly_smiling_face:

Samma visa :slightly_smiling_face:

14 gillningar

Lika vackert varje gång :heart_eyes:

2 gillningar

Bacon och äggmacka.

11 gillningar


Bästa jag vet :heart_eyes:

10 gillningar

Drog i mig detsamma för några timmar sedan i dina trakter men nu är jag hemma i verkligheten igen. :joy::joy:

1 gillning

Sen lunch med frugan efter förrådstömning.


11 gillningar

Ikväll får ungarna laga sin egen mat.
Och en nostalgitripp för egen del.

9 gillningar

Cordon Bleu med lite airfried klyftpotatis.

12 gillningar

Ett tips (som kanske många känner till) är att lägga i parmesan kanter i tomatsås, umami :blush:

9 gillningar