Vad blir det för mat? (2024)

Jag skippade en sthlmare (pucko) som dryck denna gång :joy:

1 gillning

8 gillningar

Skaraborgs specialare är en hälta hälta

Rätten består helt enkelt av hälften pommes frites och hälften mos och är omåttligt populär i Skaraborg. Beställs ofta i fuskvarianten "hälta hälta, fördel mos".

App app app.. Bästkusten!!! :wink:

1 gillning

Just det, hälta,hälta var med på På spåret för något år sedan

Det var det man levde på periodvis under tonåren.

1 gillning

Första gången jag ser ärtor till fish&chips

Klassiker i England. Hela som du har eller mosade som en len ärtröra.

2 gillningar

Gott tillbehör, käkar det varje gång jag är i England.

Av någon konstig anledning gillar jag inte hela gröna ärtor. Men en ärtröra är gott.

Konstigt, jag tycker tvärtom. Hela gröna ärtor är gott, ärtröra är däremot inte gott. Men ändå älskar jag ärtsoppa. Ibland är smaksinnet lite lustigt :man_shrugging:

Du får testa ärtsoppa på gröna ärtor om du inte gjort det.
Var skeptisk men det var :ok_hand:t2:

Det var många år sen, men det var faktiskt ganska gott. Dock tycker jag det kan bli lite väl söt smak. Men om man inte äter det ofta så kan det absolut vara gott :slight_smile:

1 gillning

Magiskt gott. Gör vi här hemma ganska ofta.
Och vill man festa till det kör man med grädde, muskotnöt och champagne i. :ok_hand:t3:

3 gillningar

Låter nästan som en drinkkreation du skulle kunna hittat på själv. :smiley: Men det låter faktiskt som en god kombo till grönärtssoppa. Ska prova det någon gång.

Sånt tycker jag om. Det är när de är hela som jag har svårt för dem. Något med konsistensen/skalet.

1 gillning

8 gillningar

8 gillningar

:blush:

10 gillningar

Efter städning av badrummet fick jag den stora äran att fixa käket, lövbiff till mig, dottern och en av hennes kompisar, kycklingkebab till frun. Till detta blev det pommes från airfryern :blush:
Allt naturligtvis ackompanjerat av ett par Gambrinus :beer::beer:

6 gillningar