Tips på tillagning? Kan va kul att bjuda på
Jag har tillagat det två gånger tidigare, samt ätit det i Australien. Jag har inget speciellt recept så där. En gången helstekte jag det i ugn och om jag kommer ihåg rätt var det potatisgratäng och rödvinssås till. En annan gång grillade jag.
Jag tycker det är gott. Ganska smakrikt kött, med ett uns vilt i sig. Imorgon blir det nog att bryna, in i ugn och sedan svampsås som jag har kvar sedan igår. Troligen kokt potatis till. Absolut värt att prova och som du säger, kul att bjuda på.
De brukar ju köra en matfestival i kungsan varje vår/sommar och kommer alltid en foodtruck med australiensisk mat. Deras burgare på känguru är helt galet god. Så mala ned med lite extra fett i kan nog vara en killer. Måste nog testa!
Får googla kanske, men hur är det med innertemp? Rött? Genomstekt?
Läckert..
Ska tillagas som nöt vet jag. Du kan alltså köra blodig till well done. Sedan är väl medium klokt eller medium rare. Vi har inte kört blodigt då jag är lite ovan med köttet. Testa så bygger vi lite kunskap.
Med en sån här?
Vad är det på tallriken i näst sista bilden?
Det är kul att testa lite mer udda kött eller styckdelar. Inte alltid så att dom faller mig i smaken men kul att testa.
Bodde tidigare när en restaurang som alltid har udda kött på menyn (https://thetiptaproom.com). Björn, bison, alligator men tror inte dom haft känguru som jag testat.
Brorsan hade struts till huvudrätt på sitt bröllop för en massa år sen, väldigt gott kött och närmare nöt än fågel.
Jag gillar också att testa ovanliga råvaror. Testat mycket, Pytonorm, Alligator, Zebra,, Häst, Struts, Känguru och min favorit Björn. Kanske något till. Kul och oftast gott.
Kyckling.
Här ett avsnitt om pizza för dig @Marcus_Attefors
Konstaterar att jag dricker för lite vin på vardagarna när jag ser dina bilder.
Man ska alltid ha en dunk hemma!
Chateu de garage?
Nog för att jag dricker vadsomhelst, men rödvin är jag lite kräsen på iallafall