Vad blir det för mat? (2023)

11 gillningar

Har du ett recept att dela? Såg fantastiskt ut :clap:

1 gillning

Havets wallenbergare

Jag hade 600g fiskfärs (blandat lax, torsk och kolja) istället för fryst torskrygg.

Steg 2 i tillagningen gjorde jag helt annorlunda. Hade vispgrädde istället för matlagningsgrädde. Vispade den med elvisp så den blev lite fluffig.
Blandade sen ner äggen, dillen, citronen och kryddorna. Adderade även lite kryddpeppar. Sist ner med fiskfärs.
Blev typ 9 biffar.
Blev lite väl löst så rörde ner en del ströbröd och så fick det stå och stadga sig lite.

Smälte smör och gjorde potatismos istället för förslaget i receptet.

3 gillningar

Bra panna. Kört våran i drygt ett år nu och lika bra fortfarande. Är sugen på en i 30cm.

1 gillning

Inga problem att beläggningen släpper?
De var inte så dyra (om man jämför med scanpan).

1 gillning

Det ser gött ut..

1 gillning

Kyllingefrikadeller på SAS Lounge Kastrup.

6 gillningar

Är det vin du kör i vattenglaset?

Är det kylling i också? :wink:

Japp! Se: Vad dricker ni just nu? - Nr 87 av Esse

Danska kycklingköttbullar, ja du - vem vet :slight_smile:

Bor på Quality Hotel Friends i Solna då jag skall besöka Ecarexpo med start i morgon fredag. Längst upp har de Brasserie X som är den obligatoriska rätt dyra men trevliga hotellrestaurang som de flesta finare Nordicchoice hotell har.

Men vad sägs om blomkål för 265 riksdaler? Det måste vara ett rejält blomkålshuvud det :slight_smile:

På tal om rejäla grönsaker. Menyerna upptog nästan hela bordet och jag hoppas att de var brandsäkra för väääligt lätt att lägga dem i ljuset :slight_smile:

Det fick bli lite chark och ost till förrätt och sedan Caesar som huvudrätt (även om de kallade det mellanrätt).

Detta var helt klart bland topp 3, nej topp 2, bästa Caesar jag ätit. Dels rätt ingredienser. Ingen tomat eller något annat som inte hör hemma i en Esse-certifierad Caesar. Kycklingen var faktiskt lite lite torrare än vad som är perfektion MEN den smakade ändå så bra att den är semi-perfekt. Nästan så jag skulle prova samma i morgon för att se om de kan göra den ännu bättre.

Fast jag måste nästan uppleva hur en blomkål kan smaka för 265 kronor i stället...

9 gillningar

Ingår ju morot och mandel också. :rofl:
Välkommen till kungliga Hufvudstaden!

Entrecote :ok_hand:t2:

13 gillningar

Ingen köper blomkål för 265 kr. Ingen! :sunglasses:

4 gillningar

Över min döda kropp, hade inte ens pyntat 2:65 för den. :joy::joy::joy:

3 gillningar


Pallrat mig hem till mina föräldrar, blev kräftor och räkor

10 gillningar

Tack!

Kommer du hit själv eller med familjen i morgon så bjuder jag!

1 gillning

Aiolin klar. På spåret med räkor och aioli och ost är klassiker.


7 gillningar