Vad blir det för mat? (2022)

Jag anser att carpaccio handlar om att hålla det enkelt och låta oxfilésmaken ta överhanden. Men det är ju så med mat att man gör det ju på sitt eget sätt och man måste själv hitta det sätt som passar ens egna tycke och smak bäst. Igår blev det en klassisk tisdagacarpaccio för min del i vanlig ordning :blush:

5 gillningar

Självklart är det så. Men tycker personligen inte Oxfile i sig smakar så mycket så måste höjas med lite annat gött.

RIOJA VIN TILL CARPACCIO?!?!?!?!.... :wink:

Måste berätta första gången jag åt rått kött. I det lilla köpcentrum som fans i vårt bostadsområde satt det ibland ett gäng a-lagare. Helt ofarliga och nästan integrerade i lokalsamhället. En dag när jag var 8-9 år och cyklade i centrumet med en kompis frågade en a-lagare om vi vill smaka något riktigt gott. Det var rå köttfärs på en knäckemacka. Vi smakade och jag tyckte det smakade som - rått kött luktar. Som uppväxt i en jägarfamilj var jag van vid den lukten.

2 gillningar

Första råbiffen som 8-åring, lyx! :disguised_face:

Fick mig att tänka på denna gamla klassiker, är det när @xms67 handlar färsk fisk? :stuck_out_tongue:

färsk fisk - YouTube

Är en riktig pizzadag idag så gick in i Foodora-appen men backade ut lika snabbt. 180 jävla spänn för en slaskig pizza!?

Så jag rotade lite i frys och kyl och gjorde min egna istället på tortillabröd. Nu ska den in i ugnen sen ska det grisas.

6 gillningar

Haha..:sweat_smile:. Samma uniform som jag hade också..:joy:

1 gillning

Men 85:- för en öl är ju rena fyndet. :joy::joy:

37 spänn per öl drack vi för igår :ok_hand:

2 gillningar

Du, det är inte frugan du pratar med nu. :joy::joy::joy:

1 gillning

Haha är sanning!

https://www.internationalbar.se/ostermalm

Ha,ha. Är det Knivsöder? :joy::joy:

Östermalm! Krypavstånd från jobbet =)

1 gillning

Har överklassen subventionerad öl?
Eller är det billig ful-lager?

Fyllon kollar bara på prislappen. :joy::joy::joy:

2 gillningar

Sashimi

Black Cod

Marinerad ryggbiff och råbiff på ryggbiff(inspirerad av annan tråd idag😎. Det här var dock inte en a-lagare som gjort en raid på Konsum som tillagade😁)

Fläsksida

Lammracks

11 gillningar

Miss voon?

Exakt. Mkt bra.

1 gillning

Lite gott inför julen.

9 gillningar

Sveriges bästa kebabpizza, Grindstugan i Laxå

12 gillningar