Vad blir det för mat? (2021)

Det vankas pannkakor

5 gillningar

Berätta, kol, vad mer och inte minst - vilken öl till grillningen…? :heart_eyes:

2 gillningar

hos oss blir det Entrecote med rostade små potatis med en skön houngs glace över. Några ofelaktiga korvar blir det också så man kan mummsa lite.
Blir grillad spettskol och corn on the cub. Inte omöjligt man slungar en mac n cheese till detta också.

Kolen är weber och kör ner lite briketter och hickery wood chips.

Bira är från UK med Aprikos smak… Väldigt läskande och härligt när det är >45c ute…pjuh

9 gillningar

Är på 70-årskalas så var en variant på pokebowl där man fick komponera ihop sin egna. Mycket smaskigt!

8 gillningar

Gotte :heart_eyes:

1 gillning

Tar mig en fläskpannkaka.

10 gillningar

Älgfärsbiff med rostad potatis

10 gillningar

Preppar för grill…

(tagit ut ur frysen)

5 gillningar

Idag fick jag tag på njurtapp eller slaktarbiff som det ibland kallas. Den går även under namnen – Onglet (franska), Hangersteak (USA), Butcher Steak(UK), Lombatello(italienska) och Solomillo de pulmón(spanska).

Hur som helst är det den bästa biten på djuret. Det engelska namnet säger vad det handlar om. Biten som slaktaren tog hem till sig själv…:yum:

3 gillningar

Pasta!!!

7 gillningar

Kört lakanen i 90 grader?

3 gillningar

Lakan tål 95 grader :wink:. Lite meckigt med pastamaskin men det är värt besväret.

3 gillningar

Plockmat

9 gillningar

Jag brukar köra från pastaveven direkt ner i vattnet. finns det någon fördel med att låta det torka så?

Nja, det går ju att torka pastan. Annars är det väl mest för att få fram rätt mängd om det är många som ska ha samtidigt.

2 gillningar

Blev lite sen lunch/tidig kvällsmat :pizza: :pizza: :pizza:
Kör på grillen. Botten tycker jag blir perfekt, men kanterna lite bleka. Nåja, gott var det iallafall.



6 gillningar

Kyckling Satay.

6 gillningar

Ugnspannkaka med halloumi och äpplen

4 gillningar

Byt ut suddgummit med fläsk så är du hemma. :joy::joy:

1 gillning

Så sjukt mycket godare med halloumi :partying_face: