Vad blir det för mat? (2021)

Sista kvällen i Tyskland denna gång. Så…:grin:

11 gillningar

Ps. De lurade mig lite eller möjlig språkförbistring. Fast egentligen total oförståelse för hur mat för en karl ska vara. Jag ville ha en kantarellrätt till min måltid som de erbjöd i halvportion. Då sa servitrisen men vi har en sådan rätt redan komponerad.

Jag frågade om det var samma typ av schnitzel. Visst sa hon. Men den var ju mycket mindre…:cry:. Så på bilden uppe lite till vänster ser ni hustruns bidrag. Sedan fick sonen plikta med en fjärdedel av sin. En mätt o glad make o far är en bra make och far…:sunglasses:

3 gillningar

Man får aldrig yttra ordet kleine när man besöker ett tyskt mathak. :joy::joy:

Nej, beställt allt med tillägget groß så blir man mätt och belåten.

3 gillningar

Du skulle beställt in en extra schnitzel :smiley:

2 gillningar

Rester från igår. Bland annat ananas i sweet chili och pastasallad med jordgubbar. :joy:

6 gillningar

En enkel körvstroganoff

8 gillningar

7 gillningar

Grillad flankstek, färsk majs, färskkorv, rostad potatis och grillad tomat som legat i vitlök, olivolja, färska örter.

9 gillningar

I jakten på :poop: blev det den här. :joy::joy:

7 gillningar

Ser super ut! Har du provat flappstek? Väldigt smakrikt.

1 gillning

Jajemensan det är magiskt :heart_eyes:

400g angus från grillen.

11 gillningar


Sol över Gudhjem :slightly_smiling_face:

6 gillningar

Lite italienskt

12 gillningar

Åkte till Bungenäs kalklada där det blev en dagens. Chorizo med potatis och tryffelmayo :ok_hand:



8 gillningar

Smashburger (utan krusiduller :grin:):

9 gillningar

Fläskkarré med rödkål.

12 gillningar

hur tycker du Weber Q är mot 57an du har hemma?

Som gasolgrill verkade den mycket bra. Bra kontroll över temp och brännarna är bra för de som inte grillar avancerat, en brännare går ju runt och en i mitten. Det gör att det inte går att ha värme enbart på en sida. Men ibland funderar jag på att skaffa en gasol för att ha för enkel grillning. Då skulle jag lätt kunna tänka mig denna.

1 gillning