Vad blir det för mat? (2019–2020)

Kör Laktosfria Familjekassen från ICA. Helt okej. man får nya recept.

1 gillning

Det var vad som fanns. :joy::joy:

Bästa käket idag :ok_hand:t2: När jag hade beställt 4 rätter frågade sambon om de va okej hon också beställde :rofl::man_shrugging:t2:

10 gillningar

Två olika sorters kött, förberett på tre olika sätt…:heart_eyes:
bild

10 gillningar

Nöjd Severyd :star_struck:

11 gillningar

Var har du fjärde rätten?

vad är den till höger?

Vitlökspotatis med rostas :yum:

11 gillningar

Det är en fin ryggbiff, samma kött som den i mitten, som är marinerad i en sojabaserad kryddblandning med Coca-Cola och toppad med en grillkrydda som innehåller aktivt kol. De två andra har grillkrydda med aktivt kol på yttersidorna och enbart salt på steksidorna.

Till detta åt vi pommes frites, märgben, bea och sallad…:heart_eyes:. Så nu pratas det bara franska här hemma…:sweat_smile:. Sedan blev jag sur då vi inte hade något fransk vin som passade hemma, men det spelar ju inte så stor roll, hade en lämplig flaska från ditt hemland…:smiley:

1 gillning

Magiskt😍

zinfandel?

Pinot Noir av den kraftigare typen.

1 gillning

aah.

Vi är stora Amarone fantaster här. Blir mycket zinfandel också.

1 gillning

Jag funderade på att öppna en Amarone till maten. Men ville gå mer franskt och Pinot Noir kändes mer korrekt då.

1 gillning

Den spara jag till imorgon :ok_hand:t2:

2 gillningar

I grillkrydda?
Aktivt kol har jag inte varit i närheten av sedan jag brände hemma(bortsett från någon fläkt) och det är länge sedan :smile:

Vad gör det för nytta i en grillkrydda :thinking:

:thailand::thailand::thailand::thailand::thailand:

1 gillning

Tjejerna som jobbar där inne och lagar maten är så jäkla glada och trevliga och maten är :ok_hand:t2::ok_hand:t2::ok_hand:t2::ok_hand:t2:

4 gillningar

Härligt! Nästa gång får du säga “Aroi mak mak” till henne så blir hon glad! Betyder super gott typ! :slight_smile:

1 gillning

Den där ska man ska man akta sig för.
Jag sa till en kollega att är du i Tanzania så säg kuma nina till folk för att tacka…

och det gjorde han.

kuma nina är ett fullt ord.

1 gillning

Nu skulle jag inte vara så dum så jag lurade i honom någonting sånt! :slight_smile:

5 gillningar