Vad behövs och vad finns för sensorer?

Rent allmänt ska man ju tänka på att försöka sätta dem i skuggan. Särskilt om man inte har flera.

Har en 433Mhz dörrsensor som sitter vid en dragig dörr. Dess batteri - samma som i Aqaratempsensorn behöver jag byta 1gg/mån från okt-mar då dörren drar rejält, dvs batteriet utsätts för kyla. Sommartid räcker det i flera månader.
Så skulle den strula vid kyla->byt batteri.

Beror ju på vilken temp du önskar mäta. I regel e de alltid i skuggan man önskar veta.

Men kan ju va kul med en i direkt solljus också. Men jag skulle sätta den i skuggan, under ett tak tex.

@Sevis Yes får bli en i skuggan under taket :+1:
Xiaomi mi:s inomhus tempgivare går den rakt in i aqaras hubb eller behövs något mer?

1 gillning

@Sevis Glöm det om xiaomi. Såg ditt inlägg längre upp :+1:

1 gillning

Nyfiken i en strut här, finns det någon som har kontrollerat hur pass exakta dessa termometrar från Aqara är?

T ex så verkar termometern som sitter i Hue’s rörelsesensor inte alls vara så exakt, verkar kunna diffa 3-4 grader mot verkligheten.

1 gillning

Finns det en Xiaomi sensor med display, som litar med Zigbee?

Har en del sensorer, men då måste jag kolla på telefonen eller min display i köket. Jobbigt när, jag vill se tempen i sovrummet (uppe) och alla devices är nere.