Vad är master.passwd.system_default?

Varje gång jag uppdaterar min MPL13 så får jag denna fil i Flyttade objekt.nosync…

Jag raderar den men den bara kommer tillbaka igen…

Vafan är det för nått?

Kanske detta hjälper till att förklara. Enligt den bör en PDF-fil finnas i Flyttade objekt som förklarar mer.

1 gillning

Jodå, jag har läst den och hjälper inte ett sk!t:

"Under den senaste macOS-uppgradering eller filflytten kunde en del filer inte flyttas till sina nya platser. Den här mappen innehåller de filerna.

Konfigurationsfiler

De här konfigurationsfilerna har ändrats eller anpassats av dig, en annan användare eller en app. Ändringarna kanske inte är kompatibla med den senaste uppgraderingen av macOS. De ändrade filerna finns i mappen Konfiguration och är ordnade i undermappar som är namngivna efter deras ursprungliga platser.

Om du vill återskapa någon anpassad konfiguration jämför du dina ändringar med konfigurationsändringarna som gjordes under macOS-uppgraderingen och kombinerar dem när det är möjligt.

Konfigurationsfiler med filtillägget ”system_default” redigerades eller anpassades, men ändringarna tilläts att fortsätta vara installerade. system_default-versionen av filen tillhandahålls för att visa hur den fil som Apple tillhandahåller skulle se ut. Vi rekommenderar att du jämför båda filerna och överväger ifall du vill integrera eventuella ändringar som Apple kan ha gjort i den förvalda versionen."

Söker på nätet för att få veta om den men mest rappakalja…

Edit: Finns ingen fil förutom denna jädra repris som ens börjar på master.passwd…

3 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Apple vs resten