Vad är en "cpaa tagged usb cable"

Hittar ingen bra info om detta.

Något relaterat till CarPlay/Android Auto och Mazda?

https://www.mazda3revolution.com/threads/mazda-says-apple-carplay-support-coming-soon-including-retroactive-upgrades.192954/page-37

Det är carplay relaterat. Om jag förstått det hela rätt så behöver man ha denna kabel när man ansluter telefon första gången för att konfigurera trådlös carplay. men jag blir inte riktigt klok på om den följer med enheten eller om man måste skaffa den själv. 2 USB kablar följer med men som sagt vet inte hur denna kabel ser ut. Företaget som säljer vill ha ett eller två dygn på sig varje gång att svara på frågor.

Låter ju helt vansinnigt. Varför i hela fridens namn skulle du behöva en speciell USB-kabel för att använda CarPlay? Luktar BS lång väg.

Det låter väldigt märkligt.

Jag kan ha missförstått det hela men jag tolkade som att man skulle trådkoppla den när man ställde in den första gången men jag hittar inte just nu var jag fick den infon. De kallar det ju även CarAutoPlay inte CarPlay som vi är vana vid.

Det är inte så enkelt att de har två kablar och den ena är märkt (tagged) ”CPAA” tror du?

Det kan ju vara så, får se när det kommer. Var mer intresserad av om det var något special jag var tvungen att skaffa.

Väldigt märkligt att det skulle behövas en speciellt kabel för den enheten. Testa med dom kablar du har hemma först.

Får se vad de menar när den kommer, det kommer med 2 USB kablar så jag antar att det är en av dessa.

Vad jag förstår är CPAA, Consumer Protection Association of America. Så det är inget som krävs för för att få CarPlay att fungera.

CPAA står för “CarPlay Android Auto” i det här sammanhanget.

Känns som en dålig översättning på något vis.

CarAutoPlay är en CarPlay-kopia för Android så vitt jag kan förstå. Frågan är om du köpt rätt adapter.

Jag har inte köpt någon adapter utan det ska ingå med det verkar dock lite tveksamt med det hela. Väntar fortfarande svar från tillverkaren.

Jag har nu fått klarhet i vad det är för kabel som menas. En helt vanlig typ original laddkabel till iPhone. De säger att det har hänt att några telefoner haft problem att ansluta första gången med det trådlösa så de rekommenderar att man har den trådbunden när man registrerar den första gången.

2 gillningar