Vad är det för väder?

Yup!

1 gillning

Ja, men jag har för mig att det räcker med Premium. Det finns Premium Ultra också med ännu mer inställningar.

1 gillning

Jag såg det i inställningarna. Men fattar inte storheten. Hur processas den datan? Påverkar det prognosen? Eller påverkar det enbart nuvarande timme? Jag har själv Netatmo och brukar kolla andras.

Min yttertemperaturmätare har dock gått sönder verkar det som då den vägrar hoppa igång efter batteribyte.

Påverkar nog nuvarande temperatur och sedan har ju en del Netatmo regn och vind också.

Stämmer, jag har regn uppsatt och vind i kartongen då det inte går att placera den utan att riskera livet..:sweat_smile:

Ska kolla lite mer på vad som händer om jag kopplar ihop dem.

Du har inte gjort som jag gjorde en gång och satt batterierna fel. Gick och svor på j**la skitgrejer när regnmätaren la av en gång. När jag felsökte såg jag att batterierna satt fel. :grin:

Jag tror inte det, men ska kolla. Såtillvida att nu +-sidan ska vara där det står ett +. Men värt att kolla en gång till så klart..:+1:

Helt plötsligt hoppade den igång efter typ 10 dagar..:man_shrugging:

1 gillning

Idag lite större trädgårdsfest hos oss. SMHI och YR säger fint väder hela dagen och kvällen. Carrot säger regn..:rage: Skulle inte laddat ned Carrot..:sunglasses:

2 gillningar

Det regnar i Skarpnäck nu…

1 gillning

Ser mörka moln ost sydost. Men verkar hålla sig på östra sidan av 73:an..:nerd_face:. Hoppas jag..:sweat_smile:

1 gillning

Regn eller inget regn?

Inte en droppe..:ok_hand::partying_face:

1 gillning

Verkar bli regn


– På söndag blir det en hel del regn i de områden som har sol under lördagen. Nästa vecka blir det gott om sol, men det är inget badväder att prata om. Det blir blåsigare och fem till tio grader svalare, säger han.

Några större förhoppningar på ett sensommaraktigt september bör man inte heller ha, säger Mikael Luhr.

Äntligen höst!

Känns som det får bli inomhusaktiviteter imorgon.

3 gillningar

Är inte väderprognoserna extremt dåliga i år? De ändras ständigt och blir ändå ofta fel. Och det på en högre nivå än vanligt.

Nu söker finska att det regnar här vilket det inte gör. Norska säker att regnet startar 08:00 och svenska säger att det börjar 15:09..:man_shrugging:

1 gillning

Jo, riktigt dåliga.
Har funderat på att söka jobb hos SMHI, man kan väl omöjligen få sparken för att göra ett dåligt jobb?

1 gillning

Lite så brukar även jag tänka. Varit med om att ta fram prognoser där folk gnäller för minsta kommatecken fel även om helheten varit rätt månad för månad i flera år. Sedan har SMHI bland det hösta förtroendet bland alla myndigheter..:rage:

2 gillningar