Vad är det för väder?

Fantastiskt, 27 grader på uteplatsen.

6 gillningar

Vad är det där för intressant mätare? Den väcker ha-begäret :slight_smile:

Jag börjar fundera på när jag ska ta semester... :slight_smile:

Har faktiskt inte bestämt mig ännu

En mattermomenter. En av de bäst på marknaden men samtidigt helt utan moderna finesser. Det den erbjuder är exakt och snabb visning av temperatur, lite vattensäker så man kan glömma den ute och batterierna räcker 1500 timmar. Sedan får man vara lite noggrann och kolla vilka prober som har kablar som tål den temperatur man vill att den ska klara.

https://thermometer.co.uk

Ps. Det går ju mäta det mesta, en sensor som följde med är bra till det, typ luft eller vatten.

3 gillningar

Sådant som jag älskar att köpa.:slight_smile:

1 gillning

Soligt här. Värmepumpen kämpar på.

Gör en @xms67 och väntar i bilen. Försökt ställa mig i skuggan, men varmt är det

2 gillningar

Nu är det tufft i våra bilar..:sweat_smile:

Utan kylning i Linköping.

:sunglasses: :hot_face:

1 gillning

Bara 28 i Nrk.

1 gillning

Känns som du hade haft svalare inne med stängt fönster? :thinking:

Nja. Behöver korsdraget igenom lägenheten.

Jag har ytterväggar mot öster, söder och väster. På översta våningen, så solen ”grillar” lägenheten hela dagen. Värmen sätter sig i väggarna dessutom, så på natten blir det svettigt. Därav mitt fläktköp idag.

Jag bommar igen på morgonen, sen framåt kvällen när det svalnat ute så öppnar jag "allt" och med lite tur så blir det lite korsdrag under natten :slight_smile:

Glömde, ställer min mi-fläkt i dörröppning till balkongen och blåser utåt då balkongen är bastuvarm länge, så får man iaf lite rörelse om det är totalt vindstilla.

2 gillningar

Min hustru lär sig aldrig (eller tror inte på det) att om man öppnar dörrar för att få drag när det är varmare ute än inne så stiger temperaturen inomhus. Stenväggar också så det går aldrig ur typ – så tills i år fick vi installera en luftvärmepump som kyler ner.

6 gillningar

Varmt här idag också. Tur att kontoret har en utmärkt luftkonditionering.

Bara 26 grader här, men jag har mitt hus uppe på en kulle så jag har sol hela tiden den är uppe så här års. Var sjukt varmt i går kväll inne.

Dessutom är huset från -39 med dåligt isolerade väggar vilket innebär varmt på sommaren och kallt på vintern.
Skulle verkligen behöva fixa isoleringen (och avlopp/toletter som är från -66) men det blir nog nästan lika dyrt som att bygga nytt. :thinking:

Vi har stängt alla dörrar och fönster och satt luftvärmepumpen på kylläge.

3 gillningar

Lämnade i går 30 gradig värme och åkte söderut till västkusten. Morgondoppet efterföljdes av 17 grader och en rejäl åskskur. Teamsmöte på svärföräldrarnas altan med kollegor som satt och svettades samtidigt som jag satt och småfrös med tröja på.

Men sedan återhämtade sig vädret och vi tog precis ett dopp i hyfsat solsken. Nu ska vi hemåt igen.


4 gillningar

Snubbe i eller kring Sundsvall fick med blixten när den slog ner på en golfrunda. Så jäkla häftigt :star_struck:

22 gillningar

Äntligen. Regn, åska och 19°C.

9 gillningar