Vad är det för väder?

Man kan även hitta risken för nederbörd om man går in på detaljerna i Apple Väder, vilket talar för att de har någon gräns för om de ska visa regn i översikten.

Gissar att gränsen går någonstans runt 20 % eftersom de visar regn i kväll i översikten.

1 gillning

Apple Väder.

Foreca.

I dag är det verkligen helt olika prognoser.

1 gillning

Kommer tre droppar kl13 här kanske. Enligt både Apple och Yr.

När det skiljer markant mellan Apple och Yr så är det alltid Yr som får rätt.

Nu regnar det hos mig. Enbart Foreca som hade det i sin prognos. Troligen blir det väldigt lite regn.

Måste fråga er som bor i Stockholm om det regnade hos er i natt? Ser nu att det tydligen regnade här i natt eller så har jag något fel på systemet.

Den gröna stapeln är regn alltså.

Snustorrt på gatorna imorse vid 06:20 när jag cyklade från sollentuna till city, hade garanterat inte regnat.

Jag satt hemma och jobbade på morgonen och förmiddagen så jag har ingen egen bild. Men du stryker vi regn norr om stan. :smile:

1 gillning

Ja då var hösten här

2 gillningar

Ja det börjar bli riktigt ruggigt! Nästan så man får ha vinterjackan på sig haha.

Exakt. Första varningen inatt. :joy:

1 gillning

Även här är det höst

Brottet över sommaren är vi hade avbrott i fibern.

Det är en gräsklippare va? De skulle satt gränsen till 5 grader för där slutar gräset växa. :smiley:

Japp, gränsen har de satt. Kör ett varv imorgon sen blir det vinterförvaring.

Haha bondepraktikan har blivit robotpraktikan.. :upside_down_face:.
Hur är det med rönnbär söderut? Här i umeå är det kopiösa mängder och det betyder väl mycket snö i vinter?!

Det där är en skröna.

1 gillning

Tropisk natt (ej under 20gr) mellan fredag och lördag.

Nu är det andra bullar.

1 gillning

Du har ett passande nick i sammanhanget, naturen har uppenbarligen en plan B :smiley:

2 gillningar

Ja fasen, det börjar bli kyligt.

Jag skulle tro att inom ett par tre veckor så får man skippa shortsen här och börja köra med långbyxor till t-shirten.

Rikliga mängder. Kanske säkrast att trimma snöskyffeln då.

Det snöar i söder Stockholm..:cold_face: