Vad använder ni för mobil just nu?

Själv är jag Applenörd ut i fingertopparna och körde fram till idag en iPhone Xr men nu är det Huawei P30 Pro som gäller ett tag framöver.

Brukar ni hoppa mellan olika OS/tillverkare eller är ni trogna ett och samma märke och isåfall varför?

Än så länge är jag väldigt imponerad av kameran i P30 Pro men när det kommer till resten så saknar jag iOS innerligt.

1 gillning

Kör iPhone XS, och har haft varannan iPhone sedan 3GS. Har inga planer på att köra något annat, speciellt då vi är en familj som bara har Apple enheter.

Är 100% trogen Apples ekosystem

1 gillning

Bytt iPhone varje år och äger just nu en iPhone XS Max. Haft en och annan Android vid sidan av men aldrig som primär mobil.

Här är det också Apple som gäller. Haft nästan varje modell sen iPhone 3g. Just nu kör jag en iPhone XS.

1 gillning

Kör en iPhone Xr och har ägt de flesta iPhones sen iPhone 4.
Har sen dess missat iPhone 5/5C, 6 Plus, 6S, 7, 8/8 plus och XS/XS Max.
Men kommer från och med nu köpa fjolårets modell när jag uppgraderar.
Momsen för årets modell är inte rättfärdigad och nöjet att äga senaste luren är inte detsamma längre.

iPhone X 🅂 MAX

Kört Apple hela livet, men testat Android, men på den tiden fastna jag ej. Sugen att testa idag igen! Men homekit har vuxit så pass mycket nu hos mig så jag tror inte jag skulle klara mig utan det… :sunglasses:

iPhone x 🅂 max privat

Alltid android som jobb lur , men hoppas de ändras snart ( esim)

Har just nu en XR. Körde dock länge android och skulle aldrig byta. Men så för några år sedan hände något. Plötsligt en dag lämnade jag butiken med en iPhone 7. Wow! Vilken upplevelse. Kunde inte fatta varför jag varit så anti i alla år. Nu är det bara Apple som gäller.

1 gillning

Iphone X, bara kört iphone sedan smarta telefoner kom förutom en htc diamond i början :smiley:

S10+ primärt och Xs för att leka med, blir inte så mycket lek.

Mate 20 Pro - enda Android-telefonen som jag älskar lika mycket som de flesta iPhones jag haft.

@Marcus_Attefors har du sett https://youtu.be/X71nMOt5AtQ?

iPhone XS som jag köpt privat men stoppar i jobbets sim-kort i. XS är helt enkelt för dyr för min kära arbetsgivare. Körde byta först varje år, sedan typ 1,5 år. Detta då arbetsgivaren betalade. Från 7:an väntade jag två år. Nu kommer jag vänta minst 2 år pga pris.

Privat är det iPhone 8+ som byts någon gång under hösten. Tyvärr mobilt livegen Tre och deras abonnemangscykler :slight_smile:

Jobbet har jag Samsung S9, men där byter jag och hoppar mellan modeller och OS, utifrån inköp och humör. Gillar att hålla koll på android-världen, både för att jobbet kräver det och veta vad jag pratar om när jag pratar gott om Apple. Skulle inte byta bort iOS mot Android privat.

Google Pixel 2 XL, alltid kört Android men har en iPad också.

1 gillning

Jajemensan!

note9

Samsung skalet är riktigt bra för att hängaupp tel när man tittar på fin youtube
WIN_20190425_08_40_41_Pro

iPhone 7

Är du i Sverige?

iPhone Xs. Inte ett dugg sugen på Android. Har det på både telefon och platta i tjänsten och det får räcka. Att sedan alla i familjen och mer eller mindre alla bland släkt och vänner kör iOS gör steget att lämna ännu större. Allt hemma hör till Apples ekosystem. Fyra ATVs, två Airport Express och tre iPad för att inte tala om klockan på armen. Apple for life.

1 gillning