Väckning/Alarm med låt fungerar inte i iOS?

Hej,
Någon som har ställt alarm på sin iPhone med en låt istället för ett ljud? Grabben försökte få till ett larm med musik fårn Apple Music men det fungerar inte. Oavsett vilken låt an väljer så spelar den Radar ljudet istället för låten. Har även testat på min telefon, med samma resultat. Testat att ladda ner låtarna oflfine och det fungerar inte heller,
Nån som fått detta att fungera?

För mig fungerar det om låten är tillagd i biblioteket och nedladdad.

Hm, har provat på tre telefoner… testade nyss att radera alla låtar nedladdat. ändra kvalité till Hig istället för losless, sen funkar det fortfarande inte…

:thinking: Här fungerar det både i iOS 14 och 15 – både på iPhone och iPad.

Du missar inte att trycka ”Spara” uppe till höger efter du valt låt?

Var provar du med för låt? Kan testa så att vi kan utesluta att det inte är något med just den låten.

Vad grabben använde för låt vet jag inte, jag testade både Shoemaker och How´s the heart med Nightwish. Googlade lite innan, vissa funkade det för men inte med losless ljud eller såna som är märkta dolby atmos.
sen funkar det inte alls för vissa. Den ersätter det med en annan signal. Vi trycker spara. och sätter alarmet en minut fram för att testa, men nope…

Fungerade för mig med ”Clash” av Dave & Stormzy.

Testade din låt. Samma resultat. :man_shrugging:t2:
Spelar en vanlig alarmsignal istället.

Sådana här problem kan man bli galen på. Fler i bubblan får gärna berätta hur det fungerar på er.

Testade precis. Funkade. Som sagts innan måste låten vara nedladdad. :man_shrugging:

1 gillning

Funkade fint här också. Laddade ner sången och så var den valbar.

Dåså, nu har jag fått det att fungera.
Det hjälpte inte att ändra frånlossless till hig hres ljud och ladda ner låt på nytt. Jag fick först radera alla nedladdade låtar, (igen) nollställa alla inställningar på telefonen. Starta om,
Sedan laddade jag ner en låt på måfo och testade.
Det fungerade.
Nästa låt fungerade.
:slight_smile:
MEN, Ändrar jag till Losless och laddar ner en låt i losless fungerar det inte. De låtar som är nedladdade i high res funkar. (telefonen ersätter inte redan nedladdade låtar.) detta fungerade dock inte förrän jag nollställde luren… :man_shrugging:

Strange…
Men man får väl välja låt att ha som väckarklocka och ladda ner i hög kvalite och sedan ändra till losless för resten…

Funkar det för er med losless aktiverat?