Utlämningsställets ersättning

Är det bra ersättning för utlämningsställen? Bakgrunden är att mitt bästa utlämningsställe kan inte tjäna många kronor på den ”vanliga” försäljningen. Då är frågan om det är möjligt att driva en liten affär med en anställd på i princip enbart paketutlämning?

Den är väldigt låg. Tror enda anledningen till att många butiker ställer upp på att ha den servicen är att de får kunder till butiken.

1 gillning
1 gillning

Det handlade om 4–7 kr per försändelse man lämnar ut sist jag kollade upp det.

Tar man ett större postnummerområde kräver det ju även ett större lager för paket.

1 gillning

Jag har också en vag bild av att det är lågt, men har svårt att få ett grepp om vad det betyder på sista raden. “Mitt” utlämningsställe tjänar väl som alla andra en del på de varor de säljer, men de är ändå inte många.

Vad jag hört är det dåligt betalt, de flesta har det för att få in kunden i butiken och köpa annat.

Man får inte vara det bara för att man vill heller. Där jag bodde tidigare fanns (finns) en himla bra runt-hörnet-butik som täcker in något tusental personer. PostNord tyckte det räckte med Coop och Willys som ligger 3km från det området, rätt kasst.