USB-hub med 4 USB-A och 2 USB-C?

Efter denna fullständigt och genuint lyckliga kärleksförklaring kring denna mus och tangentbord så kapitulerar såklart en svag man som jag…:smiling_face_with_three_hearts:.

Sedan fattar jag inte riktig punkt 1. Kopplar man dessa via BT eller en sådandär liten mackapär i USB-A? Vad kallar man den där lilla prylen? I filmen kör du väl via BT?

Kopplas till dongeln som följer med som du stoppar i ett USB-A-uttag.

1 gillning

De fungerar både med BT vilket fungerar till 98% bra på Mac men däremot bara till 80% bra på PC. Dongeln fungerar 100% på båda.

1 gillning

Det fina i kråksången och med videon är ju att jag jobbar både i Mac och Pc. Det här kan bli riktigt bra. Hade dock siktar på mus och tangentbord från MS för sammanlagt ca 400…:innocent:. Detta blev något dyrare…:sunglasses:

hehe :slight_smile: Denna mus och tangentbord är lite av den typen att när du väl investerat i det så undrar du varför du dröjde så länge med det!

2 gillningar

Sitter och fundera om jag gjorde något dumt. Valde Logitech Craft Wireless Keyboard då jag alltid velat ha det där hjulet. Men kom nu på att jag inte vet om det går på samma dongel som MX Keys då gör…?

Alla Logitech trådlösa tangentbord och möss har samma dongel så länge det inte är speltillbehör som använder så kallad Lightspeed. Så du är safe!

1 gillning

Kan började att säga att musen och tangentbordet är helt magiska. Som @Esse skrev, varför dröjde det så länge innan jag köpte dem? Ska för egna pengar köpa ett MX Key till jobbet. dels för att det är magiskt bra, men också för att slippa den lilla men ack så viktiga skillnaden mellan tangentbord som gör att man(jag) inte kommer in i 100 % flow.

Men jag är fortfarande på jakt efter en USB-docka med enbart(helst) USB portar. Målbilden är en docka som har fyra USB-A och två USB-C, där en har genomladdning på minst 60W. Om den har ytterligare en USB-C gör det inget. Jag har inte behov av HDMI, SD-kort eller andra kort eller Ethernet. Ska användas både till Mac och PC, men fungerar den bara till PC duger det. Tips?

Har du kommit på något bra användningsområde för ratten på tangentbordet?

Går själv i tankarna på ett mx keys. Har börjat ladda upp med rätt grejer inför ett stundande Mac mini köp. Min första Mac :innocent:

1 gillning

Så många utgångar kräver nog Thunderbolt, och då hittar jag ändå bara denna från Brydge som ger dig två USB-C och då endast 3 USB-A-utgångar.

Helt ärligt har jag inte hunnit fixa med ratten, men det är riktigt fint att kunna justera ljudet i videomöten med den.

Är det klick på den eller rullar den fritt? Inbillar mig att jag skulle uppskatta den för att zooma i webbläsare och excel. Gissar att det är begränsat vad man kan lära den att göra mellan olika program?

Hmm, dyrt ser det ut också… Finns det inga utan alla andra portar? Jag hittar inga sådana. Om jag får med en HDMI så är den ju kanske bra ibland, men alla andra känns som att det fördyrar och komplicerar själva dockan. I nätverksvärden har det ju varit vanligt sedan länge med switchar. Samma tanke här tycker jag.

Det är inte där problemet ligger, utan ditt behov av USB-C och laddning som gör att urvalet minskar. Det finns ju USB-A-hubbar med 10 portar för inga pengar alls tex.

Bra fråga, lite osäker…:sweat_smile:. Men när man börjar rulla/snurra är det som det sprakar i den(väldigt exklusiv haptik) och sedan är det nog steglöst. Man kan klicka på hjulet(nedåt). Den är dessutom extremt känslig. Jag har vänsterhanden vilandes bredvid tangentbordet när jag använder musen och hjulet känner för mig att jag nuddar hjulet med handen. Då kommer volymkontrollen upp på skärmen.

Å det är laddningen som ”stör” ut det hela alltså. Bra att veta. Jag har ju två USB-C på jobbdatorn och en kan man ju använda för laddning. Finns det någon liknande som den där från Satechi som har blandat USB-A och C?

Det är inte så mycket som att det inte fungerar rent tekniskt som att marknaden inte riktigt börjat leverera hubbar med både USB-C och USB-A i så många upplagor. Marknaden verkar mer ha efterfrågat adaptrar med många, men få, olika portar.

1 gillning