USA-valet 2024

Fick ett nyhetsbrev i morse. Inteesanat

Det är ju inget nytt men det är ju Trumps ovilja att lyssna på sina rådgivare och alltid tro att han själv vet bäst som är mest intressant. Säg inte att jag inte kan vinna i New Hampshire, säg inte att jag ska prata policy...

1 gillning

Ett gäng politiska influensers har blivigt betalda av Putin.

3 gillningar
2 gillningar

Lever vi på samma planet?

“The transgender thing is incredible. Think of it. Your kid goes to school and comes home a few days later with an operation. The school decides what’s going to happen with your child,” Trump said in remarks to the conservative group Moms for Liberty.

2 gillningar

Tokerierna fortsätter

Säkert låst artikel tyvärr. Men ett försök att skrämma folk. Med Trumps definition av fusk så kan väl nästa alla som röstade på Harris anklagas.

2 gillningar

100% dum i huvudet.

4 gillningar

Går i samma stil som aborter efter födsel.

Jag har inga problem med republikaner förutom att jag inte håller med om ett antal av deras värderingar. Men detta är något helt annat.

2 gillningar

Håller med dig om det. Dessa absurda lögner som MAGA anhängare verkligen tror på

1 gillning

Nu vill han stänga statsapparaten för att skapa röra inför valet. Blir skrämmande intressant att följa detta

3 gillningar

Skrämmande, när börjar debatten svensk tid?

Kl 03 CET.

1 gillning

Hade missat att SVT sänder också.

2 gillningar

Jag är i Sverige en kort sväng så jag kan inte titta på debatten live och är nog lite glad för det. Förhoppningsvis är det långt bättre än Biden-Trump där jag var tvungen att byta kanal för jag inte stod ut med lögner å ena sidan och förvirring på andra.

Då kom den :blush:

Taylor Swift endorsed Kamala Harris for president at the conclusion of Tuesday’s debate — a crucial endorsement that ends months of speculation about whether the superstar would weigh in on this year’s race.

5 gillningar

Jag kan inte värdera TV-debatternas påverkan på väljarna i USA. Men de har säker mkt stor påverkan på respektive parti med sina aktiva samt på journalister och tyckare.

Med det sagt så verkar ju Harris ha sopat banan med Trump i natt..:kissing_heart:

4 gillningar

Carrot erkänner…:sweat_smile:

2 gillningar

3 gillningar

Osäker på hen som postat men intressant.

5 gillningar