USA-valet 2020

Man ringer en advokat..:innocent:

Lite läsning inför om USA-valet skulle sluta oavgjort:

2 gillningar

I de senaste 7 valen har Demokraterna fått flest röster i 6 av dem men bara vunnit 4 av dem.

1 gillning

Jag gav upp 04:15. Kändes att det kommer ta tid innan vi har ett resultat. Men nu tog Biden Arizona som var välkommet.

1 gillning

Det har nog aldrig hänt att det är exakt lika.

Dock finns det två delstater som delar upp elektorrösterna baserat på hur många som röstade på vilken - Nebraska och en till.

Har du någon källa på detta? Jag försökte hitta information om det men lyckas inte. Jag personligen kände inte till att det fanns stater som undantogs från att deras elektorer baserades på folkmängden i aktuell stat.

Jag formulerade mig lite otydligt. Det förändras, men med 10 års mellanrum. Det baseras på hur många platser man har i senaten och kongressen.

2 gillningar

Det där vet jag om, det är en milsvid skillnad mot det scenariot du påstod var ett faktum tidigare :smiley:

9 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Stora polemiktråden

Det gäller att få flest röster i rätt delstater för att få ihop de 270 inte totalet antal röster.

Spännande val, riktig rysare!

1 gillning

3 gillningar

Han tar över efter Löfven i nästa val. Kristersson får tyvärr maka på sig.

När man ser kartan med färger över USA får man lätt känslan att hela USA röstar republikanskt, tycker därför denna var lite intressant:

3 gillningar

haha var den twiten på riktigt?.. att han lämnar landet alltså?

Finns väl risk att han måste söka asyl i Ryssland ifall dom bestämmer sig att försöka åtala honom. Om han inte blir president igen.

Tror den är fake faktiskt men inte säker, såg den på reddit =)

alltså seriöst… Tar ju längre för usa att räkna rösterna än andra U-Länder

1 gillning

Går snabbare i Nordkorea.

1 gillning

Där vet dom resultat innan valet till och med. Sjukt snabba.

3 gillningar