USA stämmer Adobe för dolda avgifter vid uppsägning

Från sajten:
image

USA:s federala handelskommission (FTC) har stämt Adobe för att ha dolt avgifter och försvårat uppsägning av prenumerationer.

FTC anklagar Adobe för att lura kunder genom att gömma avgifter för att avsluta prenumerationer och komplicera processen för uppsägning. Enligt klagomålet, som lämnades in i Kaliforniens federala domstol, så räknar Adobe med att få 50 procent på återstående betalningar vid uppsägning under första året.

Kunder som vill avsluta på hemsidan måste navigera sig igenom flera sidor, medan telefonuppsägningar ofta avbryts eller möts med motstånd och förseningar. FTC söker civila påföljder och ett förbud mot ytterligare överträdelser.

Via: Reuters

Går bra nu

Jag hatar sådana där fulgrepp!

2 gillningar

Noll sympatier för Adobe.

Hade Adobe CC ett tag och det dök upp nya program och filer på datorn i tid och otid.

Inget från Adobe kommer hamna på min nuvarande eller framtida dator.

1 gillning

Vilka program har du valt framför Adobe? Känns ganska glest enligt mig, om man jobbar med grafisk form mm.

Affinity, kört i flera år, fungerar riktigt bra.

Som av en händelse har de rea nu

Kanske pågått ett tag iof..

Har tagit fram både grafik till både digitala och tryckta medier, allt från webb, broschyrer, böcker, visitkort till stora vepor mm i deras suite. Kan inte säga att jag saknat något. Kanske någon extra funktion i illustrator som saknas, men uppdateras hela tiden med mer och mer funktioner.

Grundläggande funktioner finns där och allt flyter på i mitt dagliga arbete.

Efter att Affinity Publisher (är som indesign) kom så har jag allt jag behöver, även om jag gör mer jobb i A Designer (som Illustrator) och A Photos (som Photoshop).

Här kan man läsa lite om de senaste funktionerna

1 gillning

För mig slöade CC ner hela datorn, så jag letade annat, och precis då kom Affinity Designer v1. inte tittat tillbaka sen dess.

Såg nu att Affinity Designer kom 2014! är ju 10års jubileum iår!

Grattis Affinity! :partying_face:

1 gillning