Uppdatering till reMarkable 2 för över anteckningar från datorn

Från sajten:
image

En ny uppdatering till reMarkable 2 ger enheten flera nya funktioner. Bland annat går det nu att skriva i desktop-appen och föra över detta till plattan.

En större uppdatering till reMarkable 2 har släppts och för första gången är det nu möjligt att arbeta mer effektivt mellan den tunna tabletten och din dator. Skriv på datorn och för över anteckningarna till din tablet och arbeta vidare med dessa där. Tableten reMarkable 2 är en digital skrivplatta, en av de tunnaste om inte den tunnaste i världen med sina 4,7 millimeter. ReMarkable 2 är känd för sin pappersliknande yta där känslan är väldigt nära det skrivna pappret.

Den större uppdateringen v3.0 som nu släppts ger bland annat dessa funktioner också:

• Större skrivyta, skrolla upp eller ner och använd mer yta för dina anteckningar
  • Fler gestbaserade kontroller ökar produktiviteten
  • Bättre textbaserad inmatning via tangentbord
  • Spara och editera konverterad text
  • Kopiera från reMarkable 2 till Word och fortsätta bearbeta texten där
  • Bättre rotering till landskapsvy
  • Hoppa fram och tillbaka i ändringar med fingertappningar

Vi återkommer inom kort med en recension av just reMarkable 2 som testats ett tag – håll ut.

Någon här som använder reMarkable 2 idag och är du nöjd?

Källa: Goodereader

Funderat länge på att köpa för att hantera ritningar med. Men jag får ångest av att bara se laggen av bilden när han panorerar. Hemsk upplevelse. Vill inte utsätta mig för det:)

Skulle lägga mina pengar på en annan aktie...
Jag ser en platta med inbyggt Windows Paint i svartvitt med responstid som farmor.
Vidare verkar de undvika att visa hur skarpa linjer man kan rita så jag misstänker att kontrasten och upplösningen inte är toppen?