Uppdatering av macOS har fastnat

HJÄLP SNÄLLA ! Halloj! Datorn MacBook Air 2020 har updaterats sen nån gång i natt förmodligen ( godkände inte råkade bara trycka typ ”försök igen senare ” ) och är fortfarande på samma ställe … vad fan gör jag?! Ursäkta äcklig skärm men , såhär har de vart exakt hela dagen (1)

Testade å få i safe mode - stänger av sig å visar (2)

Fick fram (3) men rädd att jag klickar fel eller gör fel å allt försvinner. Har allt universitetsmaterial osv i datorn kan inte förlora det.

Snälla hjälp!!! Är de bara å gå till en butik eller kan jag rädda på nått vis?!



Du har väl en backup?
Time Machine är bra.

Starta datorn i Recovery Mode och installera om MacOS, normalt raderas inga användarfiler, dock förutsatt att du inte formaterar något vid installationen.

1 gillning

Hej. Det Funkar inte
Kommer bara till att det är jordglob med ! I sig å sen tillbaka till samma Apple logga som sitter fast.

Prova dessa lösningar om du ser jordgloben och varningssymbolen:

  • Kontrollera att Mac-datorn kan ansluta till internet. > Om du inte blev uppmanad att välja ett wifi-nätverk vid starten, väljer du ett nätverk från Wi-Fi-menyn, om tillgängligt.
  • Tryck på Kommando-R vid start och försök att använda det inbyggda återställningssystemet istället för internetåterställning.
  • Anslut till internet med Ethernet istället för wifi eller tvärtom.
  • Anslut till internet från ett annat wifi- eller Ethernet-nätverk. Din nätverkskonfiguration tillåter kanske inte den internetåtkomst som macOS Återställning behöver.
  • Försök igen senare. Problemet kan vara tillfälligt.
  • Starta från en annan skiva eller volym, om sådana finns, eller använd en startbar installerare för att installera om macOS.