Uppdatering av HomeKit-arkitekturen i 16.3-betan

Min melcloud plugin i homebridge funkar.

1 gillning

Samma fråga som ovan fast för Home Assistant, nån som har hunnit uppgradera och testa? Efter strulet med förra lanseringen av nya arkitekturen så tänkte jag att jag avvaktar en stund innan jag trycker på knappen. Som tur väl var "missade" jag chansen vid förra lanseringen :slight_smile:

Mina Arlo-kameror blev extremt mycket mer responsiva med den nya arkitekturen. Nice!

Men mina Ikea-grejer blev helknas. Vissa tillbehör tappade kontakten. Andra duplicerades på konstiga vis. Fick ta bort hubben och lägga till den på nytt (och göra om alla scenarier och automatiseringar). Nu fungerar allt, och upplever det som mer responsivt än förut.

4 gillningar

Då väntar jag med uppgradering tills en regnig helgdag. Vill inte riskera ett vardagsgräl med ett intelligent hem som drabbats av psykos och demens samtidigt.

2 gillningar

Kan inte uppdatera. Får varningar om att äldre prylar inte kommer kunna användas men sen slutar det alltid med ett fel. Någon fler som sett detta?

EDIT: Efter lite sökande online så löstes problemet med att ta bort andra användare från hemmet och lägga till dem efter uppdatering. Alla användare har 16.4, så ingen varning om äldre mjukvara när uppdateringen skulle ske.