När man behöver det som mest fungerar det som sämst... Jag har en Ubiquiti LTE Professional Backup som inte hoppar igång nu när vi har en avgrävd fiberkabel. Vad kan har göra? Jag har testat att dra ut kabeln så att den startade om.
Controllern fungerar inte nu när vi inte har internet så jag kan inte se saker den vägen.
Det är ju ett märkligt fel att Cloud Key stänger av sig hela tiden. Men när jag startat den så fungerar den fram tills att den stängs av. Nu fungerar den inte fast att den påslagen.
Cloud Keyfunkar sådär som jag skrev ovan. Den stänger av sig hela tiden. Är igång 20 minuter till ca 6 timmar, sedan stängs den av. Den kan stängas av eller starta om. Ett tag fick jag för mig att den startade om/stängdes av när jag ändrade någon inställning men är inte så säker längre på det sambandet.
Då de misslyckades med att laga fiberkabeln börjar detta bli akut. Tror ni att det är kört att få fail overn att starta? Systemet skickar ut en signal så vi ser alla SSID vi har. Borde man inte komma åt Cloud Key då? Eller måste man vara ansluten till internet för att komma åt Cloud Key? Är det så hjälper det ju inte att köpa en ny Cloud Key just nu.
Du måste skapa ett lokalt adminkonto för att det ska fungera – och för att skapa det kontot måste du logga in på ditt nuvarande konto som kräver uppkoppling. Tyvärr …