UniFi eller annat mesh med Wi-Fi 6 (eller 6E)?

Från modell till modell som har problemet då!

Jag kör alltid kabel! Står saker på ett ställe, kabel. Är det mobila grejer, wifi!

Jag har inte märkt några konstigheter så det finns väl ingen anledning att leta efter problem som inte finns. :joy::joy::joy:

Vad betalar du för?

500

Jag brukar ligga på 600 Mbit med mina Unifis så det skall inte vara några problem. Tveksamt om teven kan ta emot ens i närheten av det dock :slight_smile:

Mina föräldrar har 10/10 Mbit och kan streama utan några som helst problem.

10/10 klarar väl det mesta om vi bortser från spel?

Det klarar det också. Det är mer samtida användning som är problemet. Det räcker inte när hela familjen är samlad på julafton kan jag säga :slight_smile:

Har ni testat att umgås? :joy:

Don't mention the war!

Klart de funkar, men allt laddas ju snabbare med kabel och högre hastighet

Netflix 4K brukar väl vara uppe i runt 25 Mbit/s men det kanske bara buffrar längre om man har långsammare uppkoppling?

Absolut inte. Ligger du över 30 Mbit så är det nästan alltid tjänsten i sig som är flaskhalsen.

Jag har lagt en order på denna nu:

1 gillning

Detta går inte att jämföra med asus 6e mesh?

https://www.komplett.se/product/1213815/datorutrustning/natverk/router/tp-link-deco-xe75-3-pack-wifi-6e-mesh

Utan att ha testat dom är det la liknande grejer? Vilket från Asus tänker du på?

1 gillning

Ja, utan att ha testat dom är jag osäker. Asus var dock småsnygga att titta på i alla fall. Inget för mig, men småläckra!

Men är asus mkt bättre tror du? Skiljer ju endel pengar, men båda har Wi-Fi 6e :slight_smile:

Frågar du mig skulle jag aldrig ge så mycket pengar. För mig ska bara en router vara stabil och göra sitt jobb, dag efter dag... År efter år typ!

Men jag förstår om folk lägger såna pengar på det också. Alla är vi olika!