UniFi eller annat mesh med Wi-Fi 6 (eller 6E)?

Jag orkar inte heller med en massa olika enheter och är därför magiskt nöjd med Dream Router.

2 gillningar

Som jag och AmpliFi Alien. :alien:

1 gillning

Den är rätt så läcker måste jag säga också. Jag älskar filmerna, första och andra mera dock.

Jag är väldigt tråkig när det kommer till utseende på prylar och gillar oftast inget onödigt på dom. Vill att det ska vara byggt som en tank, hålla många år och kunna gå att skruva med om man behöver.

Jag tycker att den ser hemsk ut så jag har gömt den i ett skåp. Men den fungerar fint.

Svårt att få till något som inte ser hemskt ut när man har denna som modell:

:smiley:

1 gillning

Vad har du mer än dreame router?

Två accesspunkter.

Har den PoE?

Jag har ju modem och en switch, har du denna ist för dom 2 enheter typ då eller?

Den har en PoE budget på 32Watt. 2 portar med det så man får ut runt 15watt per port.

1 gillning

Den har PoE på två utgångar.

Men jag är lite fundersam på vilket grundproblem det är du vill försöker lösa. Berätta lite mer :slight_smile:

Hittade en bra förklaring till de flesta funktionerna i mitt system. Så nu har jag grejat lite med inställningarna och blir det tyst från mig så vet ni varför. :joy::joy:

1 gillning

Kolla på din traffic analyzer i routern. När jag kör stock FW så får jag spikar i den. Den går upp på flera TB vissa dagar. Och när jag skriver TB menar jag typ 10000000000TB i datamängd. Den har Asus haft problem med. Iaf på min modell.

Var kollar man detta?

Okay, den är nystartad. Menar dock fliken brevid den. Trafikbevakning! Det är dock massa Asus-routrar som får samma problem som jag på den. Brukar kolla till forumet på smallnetbuilder.

Inte nystartad har nog gått ett par månader. Ska ta mig en öl och kollar vidare sen.

1 gillning

Okay! Ser ut såhär iaf:

Inte min bild, men samma problem.

Ta en öl för mig också!

Har inget problem egentligen mer än jag vill dra kabel till tv och mitt rum. :rofl:

Men känns så jobbigt

Varför vill du dra kabel till tv och ditt rum?

Mer stabilt och får upp hastigheter till det jag betalar för.

Här är en lista över senaste månaden men inte i graf form.

1 gillning