Unifi AP Wi-Fi 6 Lite nu tillgänglig

Jag väntar fortfarande på bilder och omdöme om din beosound stage :relaxed:

2 gillningar

jag väntar fortfarande på att få tummen ur och montera allt…

1 gillning

Jag tror nog Lite kommer passa er bra.
Annars är det som npgon sa här, ganska bra andrahandsvärde på sådana saker.

1 gillning

Det låter ju väldigt bra. Dessutom behöver jag inte superspeed, för mig är det betydligt bättre med stabilitet. Nu kan jag ha 500/100 ena minuten och 6/1 andra.

hua… du kommer märk en jäkla skillnad.

1 gillning

7 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Lyssna & Njut

21:a kommer LR med 4x4 MIMO :open_mouth:

Ursäkta en okunnig, vad är LR? Aha, Long Range kom jag på när jag skrev…:crazy_face:. Jag kompetensutvecklar mig kontinuerligt. Har tex laddat ned appen och den visade sig att ett superbra demo-läge. Satt upp till 01:00 och Googlade alla förkortningar…:sunglasses:. De säger ju att spenderar man 10000 timmar på något blir man expert, så snart så…:grin:

2 gillningar

Tänker på de här LR och deras effekt. Antydde @Esse något i podden han vill utveckla…?

Om du gillar förkortningar ska du börja intressera dig för baseboll.

Där har vi t.ex. wOBA (weighted on-base average) som räknas ut med följande formel:

2 gillningar

Okej, då skippar vi baseboll son nästa sport att sätta sig in i…:sweat_smile:

2 gillningar

Absolut ingen aning om vad vi pratar om nu :slight_smile:

När du pratade om dina Orbi som bytta mot Deco. Ni kom in på Unifi och sedan vidare till något om effekten på Long Range. Jag tolkade det som en misstanke att de kanske inte håller sig inom gränsvärdena.

Anger man att den används i Sverige så används inte den utökade signalstyrkan om jag minns rätt. Läste det själv nånstans precis efter jag själv köpt LR-modellen, hittar det dock inte nu.

Intressant.

Det stämmer.
Men min erfarenhet är att väljer du inte “rätt land” så kab du få märkliga kanal överlappningar.

Signalstyrkan sänker man ändå alltid :slight_smile:

Kan du utveckla det där? Varför? Vad blir för och nackdelar?

Aha :+1:

Vet du eller någon annan om man kan stänga av radiodelen på natten (schemalagt) på Unifis accesspunkter?