Ugreen lanserar nya smidiga GaN-laddare

Från sajten:
image

Mängden prylar i våra hem som behöver laddas växer i snabb takt. Tacksamt nog så finns det företag som tar fram produkter som underlättar detta för oss användare.

Företaget Ugreen presenterar nu två nya Nexode Pro GaN-laddare och dessutom väntas två nya göra sällskap inom kort. Serien Nexode Pro kännetecknas av kraftfulla laddare i mindre format.

Ugreen Nexode Pro-serien använder sig av galliumnitrid-teknik vilket möjliggör kraftfullare laddning i små enheter och med mindre värmeutveckling. De har också implementerat 11 nivåer av säkerhet vilket känns tryggt och minskar risken för överhettning.

De nya modellerna har alla fått uppgraderade chip vid namn GaNInfinity. Många av företagets laddare är kapabla att ladda flera enheter samtidigt vilket är perfekt vid exempelvis resor eller på kontoret (utöver hemmet såklart).

Mer information om produkterna finns att läsa här.

Källa: 9To5Toys

1 gillning

Trist att de envisas med den gamla USB-porten. Vill ha enbart USB-C.

1 gillning

+1 på det.

1 gillning

Ugreen har blivit mitt "go to" märke när det gäller kablar och laddare. Bra kvalité till bra pris.
Även snygg design för en som avskyr vita prylar.

1 gillning

Jag köpte en enmeters Ugreen USB-C > USB-C att ha i bilen. Tog en som hela kabelhandsken var i metall och flätad kabel. Riktigt imponerad över kvalitén på den kabeln. Annars kör jag Belkin grejer, tycker de håller bra kvalité också.

1 gillning

Ugreen är ett känt märke. På senare tid har jag dock köpt en del kablar av märket Iniu. Bra kvalitet och priser.
De har även en del laddare med enbart USB-C uttag om man inte vill ha de äldre USB-A:

Det är väl ändå ett bra alternativ så länge det finns flera USB-C uttag. Vi bakåtsträvare behöver ju också ladda. :joy:

2 gillningar