UE Megaboom 3 - Dissapooooointed!

UE 3 Boom och Megaboom har ju fått tokbra recensioner, så när det nu blev dags att köpa nytt bärbart ljud så tänkte jag att jag slår till på en sån!
Men efter att antagligen ha blivit matad med hur otroligt bra denna portabla högtalare var, så blev min besvikelse stor…
Var är basen? Och det höga, rena ljudet? Min gamla Logitech Boombox, som kostade hälften så mycket för några år sen, låter ju lika bra!? (Den kan dock inte spela lika högt ska jag erkänna, men vad spelar det för roll när ljudet suger?)

Har jag missat något tror ni? Finns det en kryssruta nånstans (ja, jag har laddat ner appen och lagt på senaste firmware) typ ”Make it sound awesome” som jag har missat? Basen distar ju till och med på vissa låtar…! :grimacing:

Skulle egentligen köpt en Beoplay A1, men blev lurad av alla positiva recensioner av UE 3. Som det är nu hade jag hellre köpt en Bose Soundlink Mini.

Är det någon som med sitt liv kan garantera att det ni har köpt är awesome-bra? Jag vill alltså ha en portabel högtalare med fet bas och bra ljud (typ som en bärbar Apple HomePod). Ska det vara så svårt?

Är väldigt nöjd med min Bose SoundLink Revolve+. :slight_smile:

1 gillning

Köper du denna , så ja … skulle säga att de inte finns nå bättre , men då kostar de lite oxå ( visst finns de bättre … men … )

https://www.hifiklubben.se/hogtalare/tradlosa-hogtalare/soundboks-soundboks2-bluetooth-hogtalare/

Härligt, den är ju ett monster! Men det är tveksamt om jag vill kalla den för bärbar - 15 kg of awesomeness! :joy:
Härlig recension för övrigt: https://www.digitaltrends.com/home-theater/soundboks-2-review/

Även om den ändå är ett alternativ, så hade det varit intressant med något som kanske inte vägde mer än… typ 2-4 kg.
Harman Kardon Go Play 2 är intressant, men även den är lite stor.

@katho och @anon73062747; Har ni någon aning om vad det är för skillnad mellan Revolve+ och Minin?

Den e sååååå grym :heart_eyes::+1:t2:

Helt olika prisklasser. Det är Revolve+ jag har.

Här har du riktigt bra jämförelse, Best Bluetooth Speaker of 2021 | GearLab

Bättre ljud, bättre batteri osv…

2 gillningar

Kul med recension!

Så om jag inte är nöjd med Revolve+, köper du ett flak öl till mig då? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Sure. :wink:

1 gillning

Verkar vara väldigt svårt för tillverkarna att fatta att det är USB-C som gäller. Vem f*n vill ha micro-USB…? :face_vomiting:

Det är nog kvar sen gammalt.

Jepp. Som tur är finns laddplatta till Soundlink Revolve/+ iallafall så man slipper se och röra Micro-USB. :smiley:

Jag råkade faktiskt köpa en laddplatta för mycket, säg till om du behöver en och vill köpa, inplastad och oanvänd. :slight_smile:

Inte alls omöjlgt. Står en inplastad Revolve+ på köksbordet nu. Måste göra mat först bara innan domen faller… :grimacing::cowboy_hat_face:

1 gillning

Oj oj oj… Sån skillnad! Bose Revolve+ är ju en HELT annan division än den kritikerrosade UE Megaboom.
Förvisso är det en tusenlapp till, men att köpa Megaboomen är ju att bli lurad! Jag funderar helt seriöst om jag fått ett trasigt exemplar eller nåt? Men skit samma, nu har jag en BRA bärbar högtalare, och är än så länge supernöjd! :cowboy_hat_face:

Tack för tipsen! :+1:

@katho; Hur mycket vill du har för laddplattan och var i landet bor du?

1 gillning

Jag sa ju det, Bose är grejen. :wink:

Drygt halva priset får du den för, 150 pix, kostar 290. Finns i Märsta. Kan skicka den om du ger en slant till frakt också. :slight_smile:

Jag har alltid tyckt om Bose, fram till för två år sen då jag köpte en Soundtouch Soundbar 300. Den lät verkligen skräp!
Jag blev lika chockad som med Megaboomen ovan, då Soundtouchen fått superbra kritik. Men nä, den såldes ett år senare.
Jag vet att jag är anal och petig, men jag fattar fortfarande inte hur en del recensenter funkar.

Jag messar dig om plattan. Åker till Stockholm om några veckor så vi löser det då. :slight_smile: Tack.

Jag köpte en förra året, fick tag ett demo ex ifrån Dustin… Tycker den lirar riktigt nice, stort + för att den är tålig för en hård dag på stranden…