Tycke och smak

Det haglar ju råd och rekommendationer här och på mängder av andra sidor som baseras på mer eller mindre subjektiv bas . Så nu var du onödigt fyrkantig.

10 gillningar

Tycker du? När det kommer till ljudupplevelser samt estetik så finns det enligt mig noll råd att ge. Ingen annan än jag själv kan säga om jag en viss produkt är snygg eller om en produkt låter bra, då vi alla tycker så olika. Det är enligt mig inte att vara fyrkantig utan det är så jag ser på det.

Att stämpla mig som fyrkantig pga det tycker jag är märkligt.

Så då är alla recensioner av högtalare helt onödiga?

1 gillning

Absolut inte på något sätt, de uttrycker ju recensentens åsikter om ljudet och så får man ju ta det för vad det är. Det ersätter inte på något sätt att man själv bör lyssna på produkten för att kunna veta vad man själv upplever för ljud. Det finns ju andra aspekter av produkten också att ta hänsyn till, funktioner, pris etc som recensenten säkerligen också tar upp och jämför med andra produkter.

Ok, men det skulle man väl kunna applicera i Bubblan också? Dvs att folk lämnar sina åsikter om dem i tråden?
Visst ska man skapa sig en egen uppfattning så klart genom att lyssna. Men i vissa fall är det inte möjligt. Då får man försöka läsa så mycket möjligt.

Fick göra så när jag köpte en Braven högtalare att ha till resor. Fann a ingenstans att lyssna på så då fick man gå lite på recensioner. Och beställa och annars returnera om det inte hade passat.

1 gillning

@Bulldog76 Det är enligt mig skillnad på en recension och att ge råd. Jag inser dock att jag kanske uttryckte mig för dåligt när jag skrev “ge dig någon form av råd här” och borde istället skrivit “ge dig någon form av bra råd här”. Sedan är det givetvis så att du kan chansa, det är ju du själv som avgör :slight_smile:

Så om en kompis till dig har en produkt du är intresserad av så kan du inte fråga denne om ett bra råd, utan det kan du bara få från en recension? :thinking:

3 gillningar

Vilket kvalificerat skitsnack :rofl: Tänk hur du krumbuktar dig och svamlar för att bevisa din åsikt. Sluta tramsa.

Det är det ju inte :joy:

Omg :slight_smile:

Jag har beskrivit det jag tyckte. Yake it or leave it :slight_smile:

Obs! Det går inte att generalisera, jag skrev detta gälla denna produkten. Hade det varit en nätverksswitch t ex, då hade scenariot varit ett annat.

@anon29666066 Gillar du inte det, låt bli att läsa :slight_smile: Har uttryckt samma sak hela tiden men i vanlig ordning accepterar du inte att tycka olika :slight_smile:

1 gillning

Ehm, jo. Att du inte vet det gör inte det till osanning :slight_smile:

Jag skrev inte här för att svara på massa tjats så, jag lämnar diskussionen :slight_smile:

Men du tramsar ju. Förstår du inte hur löjlig du är när du säger att en recension inte är i praktiken ett råd. Det är att ge vägledning för ett köp. En vän ringer till mig och frågar vilken tv han kan tänkas köpa. Ska jag då hålla käft och säga "Nä Zinned har sagt att det är en subjektiv bedömning så det måste du avgöra själv. Det jag säger spelar ingen roll" :joy:

Som vanligt då när du blir motbevisad och dina åsikter inte faller i god jord. :joy:
Är det ryggdunkningar du vill ha?

Med andra ord kan vi ignorera allt du säger om Symfonisk :wink:

Motbevisad? Det finns inget att motbevisa.

Du klarar inte av att personer tycker olika, det har du många gånger visat.

Du får ignorera precis vad du vill, det bestämmer du själv vet du :slight_smile: Sedan vet jag inte vad du menar att det skulle finnas för orsak till det när det gäller mina åsikter kring just Symfonisk. Kan det vara för att det finns risk för att de diffar mot dina? :slight_smile:

Är du så slö att du fortfarande inte har fattat att det skiljer beroende på vad det är för produkt? :slight_smile: Läs första inlägget igen :slight_smile:

Och jag har sagt flera gånger nu att du får tycka precis vad du vill, bara för att jag ifrågasätter din åsikt betyder inte att du får ha den.

Personangrepp? Så beroende på produkt så kan man ge råd. Inte en högtalare men en tv? Är det skillnad på syn och hörsel?
Gud vad du krumbuktar dig för att rättfärdiga dina tramsiga påståenden. Kul men tramsigt :joy:

Det är ju du som säger att vi ska ignorera din åsikt angående Symfonisk.

HAHAHAHAHAHAHAHAHA !

Det går inte att ha en dialog med dig, att jag inte lär mig, hahahaha :smiley:

Du svamlar, vrider på saker och läser inlägg likt fan läser bibeln. Framför allt accepterar du aldrig att personer tycker olika. Det gör jag, stor skillnad mellan dig och mig :slight_smile: