tvOS 17 ger irriterande undertexter

Varje gång jag spelar ett svenskt program, typ rapport på SVT Play, slås undertexter för hörselskadade på. Detta trots att jag i inställningarna för Apple TV markerat att undertexter inte ska slås på automatiskt. Någon som vet hur man åtgärdar detta?

Du gör det i SVT Play appen.

1 gillning

Var då? Under inställningar finns inte det alternativet. Istället får jag för varje program jag ser på slå av alternativet ”Text på svenska för hörselskadade”. Om jag går ur programmet och sen spelar det igen är undertexterna på igen.

När jag spelar någon och väljer bort undertexterna i SVT appen är dom borta nästa gång jag tittar.

Märkligt. Jag har samma problem på alla Apple TV som TS. Dvs, allt återgår till förvalt med text varje dag man är tillbaka i SVT Play. Skulle vara intressant att försöka hitta felkällan…

Edit: Gäller enbart SVT Play.

Har ni kollat i App Store om det går att uppdatera SVT Play? Gör det någon skillnad om ni loggar in på SVT Play?

1 gillning

Samma här, startar alltid med text för hörselskadade i SVT Play appen. Det gjorde den även med TV iOS16. Tror det kom ihop med att jag skapade ett inloggningskonto när det kom för typ ett halvår sedan kanske.

1 gillning

Får aldrig text på svt-appen annat än då det skall vara.

Jag får också alltid tillbaka textningen. Super-irriterande.

Och samma på Youtube av någon anledning.

Youtube har jag satt engelska på som språk. Då slipper man det. Tror jag.

Inte tänkt på det innan men samma sak här med SVT…

Det är nog en bugg i appen. Alla verkar inte ha det så, kanske beror på vilken ATV man har? Jag har 4K Gen 1.

4k gen 2, senaste tvOS och senaste versionen av SVTs app

Edit: Är inloggade på i appen

Följer.
Samma hos mig. :frowning:

ATV 4 gen 3, senaste versioner av app och OS. Samt ATV 4 gen 1, senaste version av app, tvOS 16.

@anon29666066 Du som får det att funka, vad har du för setup och är du inloggad eller ej i SVT Play? (Tänkte vi kunde köra någon form av felsökning och ”härma” dig.)

Det är inte så att du och hustrun delar på samma SVT-profil?
Hon slår nämligen alltid på texten, och jag stänger av den. Skitirriterande…

Tack och lov att det inte bara är jag!

Jag har ingen annorlunda konfiguration än någon annan. Förutom att jag då loggar in på svt play. :man_shrugging:

1 gillning

Jag har också samma problem, är inloggad. Någon som har hittat en lösning? ATV 4k

Samma problem här, sjukt irriterande.