tvOS 17 - anpassat för de stora skärmarna

Från sajten:
image

tvOS 17 är här och det bjuder på en rad nya funktioner och förbättringar och upplevelsen blir lite trevligare på större skärmar.

Bland nyheterna i tvOS 17 hittar vi bland annat en så enkel men bra sak som en klocka, nya skärmsläckare, sex ikoner på hemskärmen i rad istället för fem, hitta fjärrkontrollen med iPhone och mycket mer.

I videon ovan går vi igenom allt som är nytt så du har stenkoll på vad du ska testa efter att du har uppdaterat. Gillar du det vi gör så missa inte att prenumerera på vår kanal!

Kan man tvinga fram en uppdatering av tvOS? Jag har försökt uppdatera manuellt men det går inte, sitter fortfarande på 16.6

Någon på Facebook var alldeles upprörd över sex ikoner i rad. Hela världen var upp och ner :rofl:

Du kan ju testa att bocka i att du vill ha betan, det är samma version som är ute publikt nu för att se om det triggar igång det.

1 gillning

Köpte det här stället för att kunna ha mobilen som kamera vid FaceTime på ATV.
Fått bra betyg, tog ett vitt.

96,01kr 60% Off | Three Sections Foldable Desk Mobile Phone Holder For iPhone iPad Tablet Flexible Table Desktop Adjustable Cell Smart

Tror du att det är något du kommer använda ofta? Jag tror jag aldrig någonsin kommer ens tänka på att facetime finns på tvn...

3 gillningar

Samma här. Använder sällan Facetime överhuvudtaget.

1 gillning

Ringer barnen med det ibland bara, men annars aldrig.

Aldrig med dottern?

Med frun och dottern så här det 99.99% FaceTime :slight_smile:

Hon bor ju hemma och föredrar iMessage med sin föräldrar. Helst så korta och kryptiska svar som möjligt.:sweat_smile::joy:

Det är tveksamt fast när man väl gör det är det bra att ha ett ställ. :wink: Få bo i köket så länge, blir en bra vinkel medan man lagar mat.

1 gillning

Jag pratar sällan med frun på dagarna. Hon har inte tid att prata. Blir mest iMessage. Ibland ett kort samtal.

2 gillningar

Vad har du för AppleTV?

En 4k gen 1. Fick igång det efter att jag stängde av beta och automatisk uppdatering som @Marcus_Attefors tipsade om. Testade manuell uppdatering efter det och då hoppade den igång.

2 gillningar

Det är ju den bästa och mest synliga uppdateringen

Jag vet men han var så upprörd att han blockerade mig :grin:

Hade i så fall istället tipsat om en vanlig servetthållare, dubbla funktioner dessutom :blush:

Namngivningen på skärmsläckarna är verkligen spot on med tvOS 17 :grin:

1 gillning

Funkar hos oss men kan tänka mig att sådant numera glider igenom Apples kvalitetskontroll.

1 gillning