Två Hemappar platstjänster

Efter uppdateringen till iOS 17 noterar jag nu att det finns två Hemappar att ändra inställningar för. För den ena kan jag välja aldrig, fråga nästa gång eller när jag delar samt när appen används. För den andra går det endast att välja aldrig eller när jag delar.

Är det någon fler som har likadant och vet vad det kan bero på?

Under Inställningar > Integritet och säkerhet > Platstjänster ser jag bara en Hem-app. Valbart är /Aldrig /Fråga nästa gång eller när jag delar /När appen används. iOS 17.0.1

Men jag noterade att @zinned hade samma utseende i en annan tråd här om dagen, så ni kanske kan problemlösa tillsammans? :slight_smile:

Tack för svar. Jag skrev i den tråden så får vi se om vi kommer fram till något.

1 gillning

Fått samma här

Samma här med två Hem.

+1

Samma även för mig.

Lustigt, nu har jag också fått två. Det är den övre med alternativet ”Vid delning” som tillkommit. Det enda jag kan tänka mig som ändrats sedan i förrgår är att jag lagt till två scenarier och en automation i Genvägar. Allting fungerar som det ska. :slightly_smiling_face::man_shrugging:

Tillägg: använder dock inte plats aktivt för att trigga automationer, så skulle inte märka om det inte funkar. Är ensam användare i hemmet, ej delat.

Ser att de två olika har lite lätt olika innehåll:

Tänkte att det kanske är en felöversättning så bytte språk, men det var samma även på engelska:

Jag har likadant. Men går man in på dom ser det ju olika ut.