TV4 enda överlevande när C more och TV4 Play skall bli ett

Från sajten:
image

C More kommer upphöra som både streamingtjänst och varumärke när Telia konsoliderar i streamingfloran.

TV 4 lovar att för den gemene TV 4-användaren blir “det mest som vanligt” och TV4-program kommer fortsatt vara kostnadsfritt med reklam via TV 4 Play-appen.

C More-prenumeranter blir i stället TV Play 4 Play Plus-prenumeranter. Det hela sker efter sommaren. Då kommer det komma mer information till C More-användare om exakta detaljer.

Det bästa av båda världar eller är det synd att C More-varumärket försvinner? Vad tycker du?

Via Pressmeddelande.

1 gillning

Många vill lägga ner Public Service. Lägg ner TV4 istället.:sunglasses:

3 gillningar

Har redan märkt av detta. Skulle starta ett TV4-program i Apple TV-appen och den vill bara öppna TV4 Play. Tidigare kunde jag öppna programmet i C More-appen.

Det ena behöver väl inte utesluta det andra. :wink:

1 gillning

En sån stor förändring motiverar en prishöjning, eller. :wink:

:nauseated_face:

Rullar fint på tungan: TV Play 4 Play Plus-prenumeration :smile:

haha rättat nu :slight_smile:

Hoppas detta inte f*ckar upp mitt sportpaket som jag signade upp för hos Telia precis.

Fast Telia äger väl TV4 också så det borde inte vara några problem

Det gör de – och det är ju därför de vill konsolidera det.

1 gillning

Inte i forumposten :cry:

TV4 Play, är det nån svensk motsvarighet till Netflix and chill?

Hoppas verk.ligen inte det. Jag och polaren delar på Telias största paket (bundet i 12 mån) och är mer än orolig för att möjligheten att se samma CL-match samtidigt (en via Telia Play och en via CMore Play) försvinner.

Ser att det hela snart ska ske (”i augusti”). TV4 är tydliga i svaren på alla frågor.

Det är sällan bra om de inte kan svara på frågan "kommer mitt paket bli dyrare" :slight_smile:

1 gillning

Har allt via Telia, som äger C More, så det blir nog inte dyrare förrän bindningstiden går ut i alla fall.

Tror min IPTV leverantör löser det. :wink:

Samma här, fast just nu verkar det 50:- billigare än vad jag betalar....

HBO ingår också ska nämnas

Jag har 449 kr i 6 månader och fullt pris resterande 6 månader.

Band mig på 12 månader för 99 kronor per månad på C More. Det är ett rimligt pris för den tjänsten.