Troubleshooting Apple TV & Philip hue Sync box

Tjena,

Installera en hue sync box igår, koppla in Apple TV enl anvisning mm. So far so good.

Men nu kan jag inte slå av min tv genom Apple TV kontrollen. Apple TV:n stänger av sig men Tv:n fortsätter att vara på.

Någon som har en smidig lösning? Vill gärna undvika att ha fler kontroller.

Stort tack på förhand

Haft det problemet några ggr men kör via hemmabio. Brukar funka att dra ur kontakten en stund och sen koppla in den igen.

Vilken Apple TV har du?

Tänker du på Apple TV eller på sync boxen?

Jag har Apple TV 4k ( vet inte vilken gen).

Har CEC påslaget på både Tv (samsung) och på sync boxen. Förstår det som om Apple TV automatiskt ska känna av det och ställa in sig.

Har även kollat så de senaste uppdateringarna installerade.

Jag har atv kopplad till förstärkaren och sen vidare till tv:n. Allt sitter i en grendosa med överspänningsskydd. Brukar bara rycka den kontakten och så brukar det hoppa igång igen.

Men såg att du installerade det igår, har det funkat någon gång? Eller det är så det blev efter installation.

Blev så efter installationen igår.

Har allt kopplat till en och samma förgreningsdosa.

Kopplar jag ur hdmi från sync boxen och till Apple TV dvs (tv ->ATV) så har jag alternativet att styra tv på ATV inställningar men inte då den sitter förgrenad med sync boxen
(ATV → sync box-> tv).

CEC är aktiverad på både sync box och tv.

Har ju inte Sync själv men hittade detta

Stort tack! Där fanns lösningen :pray:

Aktiverade ”ARC bypass” i avancerade inställningar så funkade precis som det skulle.

Helgen är räddad, ikväll blir det en riktig movie night :popcorn::clapper::popcorn:

3 gillningar