Tror ni detta är en bug? USB-C Display fungerar inte som det ska

Hej,
Skickade in en rapport till Apple gällande detta och funderar lite om ni tror det är fel på min MacBook Pro 14" eller om det är en bug? Står på engelska nedan pga. jag skickade in det till Apple.
Som att problemet är det samma fall om jag kopplar in den i en docka första med USB-C och om jag kopplar in den i datorn direkt verkar det onekligen som att problemet inte är i datorn dvs. Iaf inte hårdvarumässigt.

Dock:
Belkin Thunderbolt 3 Pro

Display:
LG UltraFine 32” 4K 32UN880

Display → USB-C → Belkin → Thunderbolt 3 cable → MBP 14”
If I connect the TB3 cable when the MBP 14 has the lid open it works until reboot then I need to open and close the lid to get it to work again.

Display → USB-C → MBP 14”
If I connect the TB3 cable when the MBP 14 has the lid open it works until reboot then after that it stops working. The same is if I disconnect the USB-C cable again then it also stop working.

Display → Belkin with DP → Thunderbolt 3 cable → MBP 14”
Working

Display → DisplayPort to USB-C adapter → MBP 14”
Working

Display → HDMI 2.0 → MBP 14”
Working

Isolation:

• Tried with all the TB ports on the MBP14” same issue on all of them
  • The display did work with all of the combos above with MacBook Pro 13” M1 that was running macOS 12.0.1
  • Tried the TB ports on the MBP 14" with SSD disks, Ethernet, Thunderbolt to DisplayPort adapter and also Thunderbolt to HDMI adapters and I don’t have any kind of issues.

Så problemet uppstår när DP-signalen går via USB-protokollet helt sonika. Ja det låter ju som en bugg.

Ja de verkar ha något tjafs med usb-c skärm i dockor. Har samma problem, skärmen via displaylink adaptern fungerar finfint men inte skärmen direkt via usb-c.

Hittade artiklar för några dagar sedan att många har de här problemet o macos 12 så de är en bugg tyvärr :frowning:

Ja precis. Endast när den går genom USB.