Tre kort plockades bort från Apple Pay nu?

Under eftermiddagen har tre kort plockats bort från ApplePay. Jag har inte gjort något utan fick ett sms för några timmar sedan om att Klarnakortet togs bort. Ok, det har jag aldrig använt tänkte jag. Sedan får jag två mail om att Amex och Bilia/CarPay har tagits bort. Det är två kort jag använder regelbundet. Vad är det som händer?

Verkligen skumt att kort från olika utgivare plockas bort samtidigt. :thinking:

Tycker det också. Om det är något centralt fel hos Apple borde fler här ha samma problem tänkte jag. Amex och Klarna borde ju också fler här drabbas av om det är centralt hos dem, Bilia är ju mer lokalt tror jag. Men tre samtidigt…?

Har Apple sagt upp några avtal månde? Knepigt om de inte informerar.

Har alla kort försvunnit eller bara några?

Nordea är kvar.

Kan intyga att Nordea är kvar.

Revolut och Handelsbanken är kvar

Klarna,CarPay ligger kvar för mig.

Carpay?

CarPay = Volvokort

1 gillning

Jag har alla kvar inklusive Amex som försvann för dig @xms67

Kortens giltighetstid hade inte gått ut? Långsökt men kan ju skaffat alla samtidigt. :slight_smile:

Korten ligger visuellt kvar i Wallet. Men som sagt fått ett sms, ett mejl(Amex) och ett meddelande i Appen(Carpay) om att de plockats bort.

Ännu märkligare för det finns tillfällen som korten rensas på tex om man tar bort inloggningskoden på telefon. Hade det varit en glitch med det så borde alla korten ha försvunnit.

Ett kort tas inte bort automatiskt bara för att giltighetstiden gått ut. CarPay låg kvar.

Låter som Spam

Sant. Gissar på handhavande…. :slight_smile:

Jag hade kontaktat Apple bett dom kollat upp det.

1 gillning

Men tre kort och tre olika kontaktvägar?