Tre höjer priset på sina abonnemang

Nej två SIM =)

Det skulle jag inte heller acceptera. Vi har inga MDM profiler, vi kan inte kräva att anställda har det på sina privata telefoner. Däremot har vi strypt så att det inte går att kopiera saker från outlook appen och inte skärmdumpa och sånt. Så man styr bara den appen.

För att du vill separera jobb från privat. Vilket ej går.

Punkt.

Behövs inte är bara samtal på företagsdelen, några appar =)

Hmm, men då fungerar ju inte obegränsade mobildatan?

Nej, därför man isåfall använder företagets växeltjänst. Vi använder Dstny, men de flesta företag använder ju någon form av växellösning.

Jag orkar aldrig bry mig om det, det är så ytterst sällan någon ringer ändå. Folk kontaktar en 99,9% på Teams/mail, iallafall hos oss.

Det finns nog olika grader av att separera jobb och ditt sätt är jag inte ute efter. Den enda anledningen till att jag har så är att jag vill se om det ringer på mitt privata nummer, vilket indikerar att det antingen är personer jag känner som ringer eller PR-folk som vill något och så ser jag när någon på mitt vanliga jobb ringer. Det är för mig att separera jobb från privat. Hade jag haft allt på ett nummer så har jag ingen aning om det gäller mitt jobb eller privat/teknikveckan.

1 gillning

Är samma här, kör Dstny så kan koppla bort mig om så önskas men gör det aldrig, extremt sällan någon ringer kvällstid och om det väl gör det så är det något viktigt jag måste ta tag i.

1 gillning

Jag kan ju förstå att folk inte vill ha MDM profiler installerade på sina privata telefoner. Men om man har en företagstelefon (alltså om företaget står för själva fysiska luren) så är det svårt att argumentera för att inte ha MDM.

Så länge jag får ha privat telefon med Outlook appen och Teams appen från företaget, kommer jag inte bekymra mig om att skaffa någon separat jobbtelefon, då funkar det prima med dubbla simkort i min privata lur.

Det förutsätter väl att ingen har ditt mobilnumret, växel eller ej så torde väl mobilnumret alltid koppla?

Ja, alltså för dej är det så, men för mången annan som ofta får samtal gäller inte riktigt samma...Vad jag försöker säga är att för mången person är denna lösning inte ett alternativ om man inte alltid vill vara på jobb.

Ni som kan ha mobildata från företaget privat, se det som en lyxvara :slight_smile: