Tre har gått ut med ett meddelande till alla sina kunder om att de ska höja priserna för alla abonnemang som inte har bindningstid.
Från den 11 april 2025 ska prishöjningen ske och för kunder utan bindningstid sker prisändringen direkt, medan de med bindningstid behåller sitt nuvarande pris tills avtalet löper ut. Dessutom gäller det nya priset direkt för alla abonnemang som tecknas från och med den 27 februari 2025. Tre förklarar att prisändringen beror på ökade kostnader i en föränderlig världsekonomi.
”Vi gör vårt bästa för att fortsätta erbjuda konkurrenskraftiga priser och en bra nätupplevelse, men på grund av ökade omkostnader behöver vi nu justera priset på våra mobilabonnemang”, skriver operatören.
Tre har ännu inte offentliggjort de exakta prisförändringarna, men uppmanar sina kunder att hålla utkik på sina fakturor för mer information.
Jag kör Hallons absolut billigaste abonnemang vilket är Tre i grunden. Betalar under hundringen och har bättre mottagning än vad jag har med Telenor, både i Stockholm och på Gotland. Sjukt nöjd faktiskt!
Jag har ett företagsabonnemang med fri surf men jag vill ha ett privat abonnemang för allt privat och även Teknikveckan. Så körde på det billigaste jag hittade utan surf då jag ändå använder jobbets SIM för datatrafik.
Det gör du ju med dubbla SIM. Du väljer ju själv vilket nummer du ska skicka SMS/ringa samtal med. I outlook så har du ett företagskonto och ett privat konto, jag har bara en privat lur, med ett företags eSIM och ett privat eSIM.
Varför ska du ha två Apple ID?
Jag har bara mitt privata Apple-ID. Gällande att företaget inte ska kontakta en när man är ledig finns det ju två lösningar, antingen så har du någon form av växellösning där du sätter dig frånvarande, eller så kan du ju manuellt inaktivera SIM kortet.