Trasig tvättmaskin


:rage:

Enligt den vida webben så är det troligen vattenlåset som sitter på inslangen. Tror vi det? Bilar har ju många slangar så kanske @RolexJocke vet om de brukar vara skurken..? Ja alla andra får också fritt kasta sig in i diskussion.

På samma vida webb tipsas om att vinkla tvättmaskinen 45 grader för att få något vatten att flytta på sig. Har inte testat det då jag var tvungen att kasta mig iväg till Arlanda och hämta upp en släkting.

Vaska den!

2 gillningar

Inte så hemma på tvättmaskiner tyvärr så jag kan nog inte bistå här.

Du kanske får knalla runt med den på en pirra i 45 grader när du ska tvätta. Måste ju vara bättre än att sitta i bilen. :joy::joy:

Dessutom behöver man ju inte elektricitet. Tvätten svaloäpar ju runt ändå…:+1::grin:

2 gillningar

https://m.youtube.com/watch?v=dAXa3wTZjes

:love_you_gesture:t3::love_you_gesture:t3::love_you_gesture:t3:

2 gillningar

Vår maskin klagade också på något liknande. Då var det stopp i grenröret som är kopplat till vasken.
Kanske värt att ta loss och kolla :slight_smile:

1 gillning

Ring Miele? :wink:

2 gillningar

Har du provat rycka ur strömkabel bara och se om den resetar, kanske bara är något tillfälligt, eller om det finns någon reset funktion du kan testa för att nolla felen.
Annars är det väl att prova det webben föreslår och ta bort slangen och se så det inte är stopp i den, låter enklare än att vinkla maskin 45 grader :stuck_out_tongue:

1 gillning

Kolla in- och utslangar så det inte är stopp någonstans. Kolla även om det finns något filter som ska rensas. Brukar sitta bakom en lucka nedtill.

Källa: Är inte reparatör men husägare med tvättmaskin :grinning:

1 gillning

Nu ni era olyckorpar och några hjälpsamma har jag ringt Miele… Luta den 45 grader en minut, återkom i morgon om det inte blivit bättre… :+1:.
För övrigt visste jag inte att de hade börjat anställa läkare på Miele… :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 gillningar

did it work?

Glömde bort det igår och idag har jag bara jobbat. Testade nu, men klarar det inte ensam. Vi har tumlaren ovanpå så det är ett litet projekt.

1 gillning

Idag hittade jag en granne som inte var rädd för att hugga i. Lyfte ned torktumlaren och vinklade tvättmaskinen. Och det funkade…:flushed: :partying_face:

7 gillningar

Old school funkar ibland. :+1::joy:

3 gillningar

Det funkade bara en tvätt. Sedan upptäckte jag att en liten bit från gummibälgen som sitter i maskinen och tätar mot luckan hade gått sönder. Det var en bit på ca 2 cm som var borta…:flushed:. Hur det har gått till kan jag inte fatta.

Så det fick bli en tekniker som nu har lämnat huset med beskedet att han tror att maskinen är lagad och tät i och med byte av bälg. Men han testkörde i alla fall. Ett steg upp mot prästerna…:sunglasses:

3 gillningar

Det är därför jag köper 5000 kronors maskiner. Kör de några år sen dör de, till återvinningen & in med en fräsch. Köper man Miele så måste man ju hålla på & laga de år efter år då de kostar en slant. I många fall blir de inte så bra efter reparationerna. Till saken hör ju att jag kör mina arbetskläder en gång i veckan vilket inte är bra för någon maskin i längden.

Var inte du emot Julamaskiner…?:wink::grin:.

1 gillning

Inte om de håller i 5 år som mina tvättmaskiner. :joy::joy::joy:

1 gillning