Hur svårt är det att transportera en moped på en släpkärra? Jag tänker att jag hyr en sedan där med galler runt om och med några spännband dra fast mopeden ståendes. Är det görligt eller behöver man några specialsaker?
Man kan ju kanske luta den mot ena gallersidan och använda spännband?
När jag har kört motorcykel i släp så har jag tagit två spännband för styret , en på höger sida och en på vänster så den står nästan rakt upp men lutar lite åt den sidan stödet är på och stödet ut. Sen ett spännband bak i en krok på ena sidan av släpet sen drar det 1-2 varv runt däcket och andra kroken på andra sidan av släpet
Ska se om jag kan hitta en bild så blir de nog lättare att förstå
Hur lätt som helst. Har du en plåt eller stenplatta att sätta under stödet är det bra. Sen brukar jag spänna lite försiktigt på stödsidan först (om det är sidostöd) och sedan likadant på andra sida. Sen spänner man lite på varje sida om vartannat tills den sitter säkert. Tänk bara på att spänna från båda sidorna, m a o inte bara dra ett band över sadeln från ena sidan till den andra.
Exakt så med att spänna lite på varje sida åt gången , de tänkte jag inte på
Kom ihåg också att när du kört en liten bit stanna och kolla om du behöver spänna åt lite till
Tack ska ni ha. Verkar var som jag hade tänkt men fick de sista pusselbitarna nu. Sedan hade jag inte aning om att det finns MC-släp som @Erik skrev. Det är ju perfekt. Ett släp nära mig dessutom..