Träningsklocka till barn

Söker lite tips på prisvärda aktivitetsarmband/smartklocka till en nioåring i julklapp. Prisläge kanske 500-1500 spänn.
Det viktigaste är eg att det är enkelt att fatta klockan, att den synkar med mobilen (iPhone), har lite basala träningsfunktioner. Några förslag?

Hade väl eg velat köra på en billig Apple Watch men det känns lite overkill för en unge som kanske inte är fullt så försiktig eller Apple-nördig som en själv. Vad tycker bubblan, kan det trots allt vara värt att investera i en äldre AW, hur åldras de, tänker främst på batteritiden när de är några år gamla?

1 gillning

Jag kör en 4:a och haft den sedan den släpptes. Möjligen har väl batteriet tappat en del men jag har inget annat att klaga på.
Det enda som retar mig är att man inte kan ha Apple Pay till barn under 13.

Fasen! Det har jag inte ens haft en tanke på…är det så att där är en åldersgräns för ApplePay? :hushed:

Jävla jänkare, det ska väl vi föräldrar få besluta kring…

1 gillning

Ja fantastiskt störigt. Att skicka med pengar är mer omständigt och osäker än att sätta in veckopengen på ett kort kopplat till ApplePay åt dem

1 gillning

Jag har iaf installerat Swish till grabben. Då räcker det ju med att han har med mobilen och slipper hålla koll på ett kort.

Ja 13 år är åldersgränsen för Apple Pay

Jag röstar på en äldre AW. Dottern har ännu sin 3:a som hon fick 2019.
En kollega köpte en AW med sim til sin unge, men den klarar dock inte en hel dag på skolan, batterimässigt, utan att iPhonen är med i ryggan.

Mina döttrar har haft Mi Band nu några år och dom är väldigt nöjda med dom. Första var nog 4an sen bytte vill till 6an. Prisvärt och inte så farligt om de slits eller skulle råka komma bort.

1 gillning

Trevlig batteritid också, 1-2 veckor.

Vår 12-åriga son har haft olika generationer av Mi Band i några år nu. Han verkar nöjd och det är perfekt pris med tanke på att man får byta då och då pga barn är barn... :wink: