Träning

Ny vecka, nya träningsmöjligheter. Hade tänkt köra något pass i helgen, men blev lite jobb och annat under helgen, så blev helt enkelt inte av. Fick nöja mig med fyra pass förra veckan. Men idag var jag igång igen och hängde på låset när gymmet öppnade 06:00, bara att köra på. Skönt att börja veckan med lite marklyft :slight_smile:

Känns som man börjar få en riktigt bra träningsrutin nu. Tränar gym minst 4 dagar i veckan och försöker få in 10000 steg varje dag. Börjar faktiskt ge resultat i spegeln också :grinning:

3 gillningar

Fick en liten chock idag. Mätte midjan, ner drygt en decimeter på cirka 2 månader. Står kvar på nästan samma vikt som när jag började, gått ner kanske 2 pannor men det säger ju inte så mycket. Känner ju dock att kläderna blivit betydligt luftigare, snart dags att uppgradera garderoben, kul när man själv börjar märka resultat :slight_smile:

7 gillningar

Haft några slitiga dagar på jobbet och när jag kom hem var det nästan sommarfeeling. En öl på altanen kändes helt rätt. Kom dock på att jag inte tränat sedan i söndags. Blev en tur till SATS istället för en öl i solen. Nöjd med mig själv. :muscle:

5 gillningar

Kl. 5:30 gled man in på det tomma hightech-gymmet. Skönt slippa folk. :grinning:

2 gillningar

Spännande med nödstopp knappar på maskinerna :smiley:

Vad är det där för technogym?

EGYM heter det, är 8-9 maskiner man kör som en cirkelträning, men en liten skärm man samtidigt kör ett väldigt simpelt minispel på.
Innan man startar första gången scannar kroppen, gör en profil och ett styrketest på alla maskinerna. Sen ställer AI och magi in så när man blippar sitt armband ställs maskinen in för just mig. :grinning:

2 gillningar

Det mest avancerade jag använder på gymmet som behöver ställas in är crosstrainern för uppvärmning. Annars är det i princip bara fria vikter i form av hantlar och stänger som jag använder. På sin höjd en cable cross eller en benpress maskin då och då :sweat_smile:

Jag har bara kört 3 gånger än. Men tycker det verkar passa mig.

När jag kör på ett "vanligt" gym och ser någon ens titta lite på den maskinen jag tänkte köra så är det lätt att man hoppar över den och kör det "nästa gång"

Här är alla maskiner av den här tillverkaren synkade i gymmet (och hela världen) så efter 90 sekunder så byter alla samtidigt och flyttar ett steg till nästa maskin.
Sen ser jag i appen vare pass hur det har gått och om man ökat något.

1 gillning

Påskens första besök på SATS.

1 gillning

Gjorde också ett pass idag. Första passet igår efter att ha varit nere för räkning 1,5 vecka. Det är tungt att komma tillbaka efter ett litet uppehåll, men väl värt mödan.

1 gillning

Man går ned sig fort om man inte tränar. Å andra sidan är man ju snabbt igång om det inte är ett långt uppehåll.

Jag har som ambition att träna varje dag under påsken. Får se om det går i mål då vi har en del familjegrejor som verkar prioriterade..:sunglasses:

1 gillning

Du verkar verkligen ha kommit igång ordentligt :slightly_smiling_face:

Det rullar på. Kanske inte så mycket som jag skulle vilja, men det blir 2-3 pass i veckan. Någon gång ett enstaka. Men skulle vilja få till tre i veckan. Nu när sonen har moppe så frigörs en del tid då han inte behöver skjuts på samma sätt. Det borde ge möjlighet till ett pass till de veckor det annars blir ett eller två.

1 gillning

Jag har ju kört minst 4, oftast 5 dagar i veckan i drygt två månader. Sen när man helt plötsligt inte kunde träna på 1,5 vecka så är uppförsbacken lång. Kändes dock bättre idag än igår. Imorgon blir det vilodag, sen kör jag ett pass på lördag och kanske när jag kommer hem på söndag. Vi får se :ok_hand:

1 gillning