Träning

Inga tillskott alls. Äter varierat

1 gillning

Jag kör inget dagligen men har Vassle och Kasein hemma samt kreatin men kreatinet har jag faktiskt inte öppnat än.. Protein och kreatin tillskott är ju de enda tillskotten som har en stark evidens för att ger en ökad muskelbyggande effekt. Men som @bjorsi säger så är det viktiga är att man käkar "vettigt" käk typ varierat och så lite processat som möjligt.
Men vill du ha lite extra skjuts så ger kreatin och sedan protein mest bang for the buck.

Aldrig ätit kosttillskott. Husmanskost funger bra. Har sprungit flera halvmaror, styrketränat seriöst och spelat am. fotboll, bla.

2 gillningar

All mat fungerar men nu var det ju tillskott frågan gällde och tillskott är ju just det lilla extra utöver en bra välbalanserad kost som kan ge en extra skjuts i just muskelbyggande syfte.

Denna tråd verkar inte vara något för mig. :joy:

Det finns något för dig också @RolexJocke

Du menar mellan måltiderna? :joy:

Ja typ så, eller som fika

1 gillning

Och jag anser att det inte behövs. Är rätt mat.

1 gillning

Ingen påstår att det behövs, utan det är ett tillskott som ger bättre effekt i form av ökad muskelmassa. Fördelen med tex vasslepulver är att det är smidigt få i sig, billigt protein gram per krona vilket hjälper en person att bygga på köttkoftan.

Nytt år och nya möjligheter osv. Men var ute på en runda nyss på mesdadels oplogade gångvägar men ändå uppiggande med kall och frisk luft.

8 gillningar

Jag dricker Whey protein, EAA och PWO (i perioder) och tar multivitamin, d vitamin och ZMA. Jag har även kört kreatin i perioder men gick upp lite för mycket i vikt i kombination med lite för tung styrketräning. Tog en paus när jag började känna mig "klumpig" och "osmidig" i idrotten jag sysslar med, där smidighet och rörelseförmåga är nyckelfaktorer.

Dags för inline hockey igen! Står i mål och stoppar puckar som en annan Henrik Lundqvist!

6 gillningar

Behöver verkligen komma igång med träning igen, jag skulle vilja palla att springa.
Måste dock börja från totalt noll så det kommer kräva mycket.
Behöver göra detta för mitt huvud, mitt sinne och kroppen såklart.

Nu är jag fortfarande sjuk och helt slut så fort jag gör något men kanske kan börja med kortare promenader när det inte blåser storm.

Tror jag behöver ha någon typ av punkt att utgå ifrån, typ dela att jag gör det eller något så det blir gjort.
Men tänkte också om någon annan tänkte börja nu, om man kan peppa varandra?

Håll dig inne idag så att du inte blåser bort bara :blush:
Om ett par veckor så hänger jag gärna på, när Ortosen är borta ska jag försöka komma igång så snabbt som fysioteraputen tillåter.

1 gillning

Ja jag kommer nog ingen vart idag, dom har till och med stängt av tjörnbron! Sjukt!
Låter bra, om två veckor lär detta lämnat min kropp med.

Hur känner du dig?

Känner mig ohyggligt uttråkad, var sjukskriven från 8/1-11/3 men började jobba hemifrån förra veckan. På plats på jobbet från och med igår. Blir taxi eftersom jag inte kan köra.
Har inte haft ont på över en månad, ser fram emot att bli av med Robocop-stöveln :blush:
Sen ska det tränas :muscle:t3:

Hoppas att stormen hos dig drar förbi strax, skulle röra sig mot Värmland tydligen.

1 gillning