Träning

Med tanke på stegmängden så misstänker jag att det ser ut så här :joy:
like a boss win GIF

2 gillningar

Även om jag har träningsvärk från helvetet idag, så tog jag mig iallafall till gymmet för ett ryggpass idag. Nu är det bara att åka, beach 2030 här kommer jag :sweat_smile:

5 gillningar

Grymt :muscle:t3:

1 gillning

Äter man vettigt och går sina steg då behöver man inte träna på gym, sen gammalt. :rofl::rofl:

Blev en ganska bra vecka ändå. Känner mig sjukt nöjd med att vara igång igen. Redan efter några gånger på gymmet så känner jag att jag mår bättre, har mer energi och känner mig allmänt mer positiv till livet. Träning har verkligen många positiva effekter på kropp o själ :blush:

3 gillningar

En fråga till er som går mycket på gym, hur håller ni koll på vilka pass ni ska köra vilken dag och hur er progress ser ut? Jag har börjat snegla lite på olika appar för detta, fick tips från en kompis om Fitbod, den verkar vara ganska pedagogisk, då den kan hjälpa en att ta fram ett personanpassat träningsprogram där man kan kryssa i vilka övningar man vill köra mer/mindre av eller utesluta, samt att man kan ställa in vilka redskap/maskiner som finns tillgängliga på gymmet man är på etc.

https://fitbod.me/

Har provat mer appar än jag vill räkna. Det slutar alltid med att jag håller mig till penna och papper: Mån Bröst&Axlar, Tis biceps&triceps osv. Kör typ alltid samma vikter tills det känns för lätt, då ökar jag. :woman_shrugging:

1 gillning

Jag kör med GymBook.
Lägger in träningsprogrammet via app:en på telefonen och sedan så registrerar jag passet via klockan. Vad jag körde sist föreslås som vikt vid nästa pass. Gör att jag enkelt kan se om jag ska öka vikten eller inte.
Lämnar telefonen hemma när jag går på gymmet så kör allt via klockan.

1 gillning

Jag kör Gymaholic, använt dom flesta på marknaden men har fastnat för den här.

Kan tipsa om svenskutvecklade StrengthLog. Man kan lägga in sitt eget program som man följer allt eftersom man ändrar övningar, vikter och reps eller välja något av deras program. Gratis men i premium finns fler program att följa.

Kombineras med fördel med info, pepp och instruktioner från sajten Styrkelabbet.se med artiklar, blogg och poddar om styrketräning och kost. Numera publicerar de nytt material främst på engelska på Strengthlog.com.

Jag har ännu inte kommit igång ordentligt med styrketräningen, men det är inte appens fel. Ligger ett färdigt program där och väntar på mig, med de vikter och övningar som var aktuella för mig senast jag gjorde ett seriöst försök, nån gång i mars… :laughing:

Framför allt gillar jag deras motto:
Träna hårt, ät bra, dö ändå.

1 gillning

Köpte premium igår via friskvårdsbidraget och kan bara hålla med om att deras produkt är den bästa jag testat. Synd bara att dom lagt ner podden då det var det bästa med Styrkelabbet.

1 gillning

En annan träningsrelaterad fråga, vilka kosttillskott kör ni?
Jag kör just nu Kasein varje kväll, vassle efter varje gympass och kreatin varje dag.

Det var dags att ta sig i kragen så fick bli att hoppa upp i sadeln igen. Jäkligt skönt.:+1:t3:

3 gillningar

Grymt!
Hoppas jag orkar komma igång snart igen med.

Man rör ju lite på sig iallafall.

3 gillningar

Men en riktig latmask på helgen. Skärpning!:wink:

1 gillning

Helt rätt, på helgerna ska man vila :rofl:

2 gillningar

Fan, ålade du dig fram i helgen eller :joy::rofl:

Helgerna spenderas bakom kameran, då hinns det inte med att ta så många steg :rofl:

1 gillning

Blev ett pass idag också.:+1:t3:

Upptäckte också en funktion jag inte sett tidigare. Fick upp att man kunde använda telefonen som en extra skärm för att följa sin träning.

3 gillningar